Category Archives: melteni

Sufleor de talk-show

Nu știu dacă vă mai amintiți de băiatul care nu avea loc de mine pe net: că nu merg atât de des pe cât ar vrea el în zone de război, că-s influencer (eu fiind din Buzău nici nu-s prea sigur că înțeleg englezismul) și, băi nene, că mă duc pe pârtie și mai pun și poze de acolo. Sigur îl țineți minte, omu’ e un star al breslei și-l mai și are pe “du-te-n colo”. Eee, am aflat că băiatul ăla mi-a fost coleg și-n 2017 și-n 2018, deși cei din TVR se jură că nu l-au văzut călcând prin curtea Televiziunii Publice. Bine, oamenii sunt și răi, iar jurnalistu’ o fi fost și el mai discret și nu a venit cu mare tam-tam, așa cum venim noi ăia obligați să semnăm condica. Potrivit contractelor de drepturi de autor, personajul a lucrat pentru emisiunea “Romania 9” și s-a ocupa de – și acum e un citat din documetele semnate inclusiv de ăi mai mari șefi ai TVR- “intro prezentator, titluri și întrebări moderator pentru fiecare ediție, inclusiv ediții speciale”. Aha, deci de câte ori l-ați văzut pe Cristache, băiatul a lucrat și el. Da’ oare cum a pus el în timp real burtiere și titluri în fiecare emisiune de la domiciliul său aflat la peste 200 de km de TVR? O avea televiziunea un “divais” special, ce naiba doar suntem în secolul XXI. Sau poate omul a făcut naveta în fiecare noapte. Sau poate le-a pus unul dintre angajații TVR și el doar a luat banii. Nu, ultima varianta chiar nu o cred. Această Ioana d’Arc a presei mioritice, farul deontologiei jurnalistice din spațiul carpato-danubiano-pontic nu se preta la sifonarea de bani publici. Nu, asta chiar nu cred. Da’ cum adică asigura “întrebări moderator”? Îi spunea el în cască întrebările lui Ionuț Cristache? Nici asta nu stă în picioare. Nu cred că ditamai omul de prime-time al Televiziunii Publice ar fi avut nevoie de așa ceva.

În fine, destul de ciudat e și că jurnalistul nu apărea niciodată pe generic. Aici sunt mai multe variante. Poate i-a fost rușine sau poate e doar o chestiune de protecția datelor personale. Cine mai știe? Sincer, eu rămân la părerea că acele contracte din contabilitatea TVR sunt niște falsuri. Un om “sever, dar drept” nu se mânjește pentru aproape două salarii de reporter bunicel pe lună. Clar documentele nu sunt reale. Probabil că la concluzia aceasta vor ajunge și angajații Curții de Conturi. Tot zicea Gigel Știrbu, preşedintele Comisiei pentru cultură din Camera Deputaţilor, că inspectorii vor veni la TVR zilele acestea. Oricum, interesant cât de atent cu banii publici cheltuiți de altul este un om care lucreaza cu statul doar în acte. Una vorbim și alta fumăm, cum bine zicea Arghezi.

(*) Acest material este un pamflet, cum altfel…

Un “guru” agramat sau când pui rahatul în fața ventilatorului

Un “guru” al online-ului carpato-danubiano-pontic are probabil probleme de trafic și s-a hotărât să scrie despre mine. Scrie așa cum e el: subțirel. Că nu-i place cum eram îmbrăcat, că i-a picat greu ceasul pe care-l purtam într-un clip pentru BMW, aș putea înțelege. Dar omul zice că-s agramat, așa fără nicio probă. Am zis să-i aduc aminte că dezacordurile l-ar putea recomanda pentru un eventual post de ministru în actualul cabinet. La știri venim cu dovezi. E de râs că gherla era și într-un material sponsorizat. Cam tare să plătești dezacorduri. Oricum, din ce văd la el îmi dau seama cât de tristă și frustrantă trebuie să fie viața de “hater”… 🙂

Completare: “Guru” zice că dezacordul lui postat aici a fost făcut acum mulți ani și nu se pune. Vai de “guru” nostru… :)))

 

Condiții mai proaste, prețuri mai mari

Săptămâna trecută, împreună cu Smaranda, am dat o fugă la Sinaia. Am fost pe pârtie joi și vineri. Știam la ce să mă aștept. Merg la Cota 2000 din copilărie, deci de multă vreme. Chiar și așa am fost dezamăgit. Poate și pentru că eram abia întors din Zillertal – Austria, o zonă cu ghețar, cu peste 500 de km de pârtii și 179 de cabine, gondole și scaune. Cele mai mari probleme au fost legate de accesul la pârtie. Gondola de la 1000  la 1400 de metri este stricată. Trebuie să vină nu știu ce piesă. Ca să nu plătești pe lângă cartela de o zi în Valea Soarelui și telecabina (nu poți lua un singur pass pentru toate instalațiile de pe munte), trebuie să mergi la Cota 1400 cu mașina. Drumul este plin de cratere. Deși dai cam 33 de euro pe o zi de schi, trebuie să plătești separat și parcarea. Afară ski-pass-ul îți aduce parcare gratis sau transport în comun fără alți bani. Am vrut să cumpăr cartele pentru două zile și pentru mine și pentru Smaranda. Aș fi dat 440 de lei, în loc de 490. Doamna de la casă mi-a zis însă Continue reading

Râdem, dar nu e râsul nostru…

Trump a criticat NBC si Saturday Night Live, după ce Alec Baldwin a parodiat prima sa conferintă de presă.  Trump: “NBCNews is bad but Saturday Night Live is the worst of NBC. Not funny, cast is terrible, always a complete hit job. Really bad television!
Eu cred că e exact pe dos. SNL rulz and Trump sucks! 🙂
;i

Despre ingratitudine

Am scris pe Facebook despre un bărbat nemulțumit de condițiile în care pompierii l-au dus să-și recupereze mașina lăsată pe A2. Cele câteva rânduri au făcut ceva valuri. În 24 de ore au fost citite de peste 400000 de oameni și au adunat peste 16500 de reacții, comentarii și redistriburi. Da, enervezi multă lume atunci când în loc să le mulțumești salvatorilor îi mai tragi și de urechi. Și asta în condițiile în care ai plecat nepregătit la drum, deși știai că se așteaptă un cod roșu.

Poveste corectă?

Am încercat și azi să iau un punct de vedere de la The Sun pe povestea de la Carei. the-sunNu am primit niciun răspuns.  Fixerul din România folosit de britanici susține însă sus și tare că povestea e adevărată și  că a muncit mult la anchetă. Mihai Belu e de părere că femeia și-a schimbat declarațiile speriată de autorități. Pe de altă parte, ANSVSA susține că a verificat punctele de lucru ale firmei care face ouăle surpriză și sunt absolut în regulă. De asemenea, jucăriile nu se asamblează acasă, ci în punctele de lucru. Deci povestea miroase a “fake”.

P.S. Mi se pare deplasată ancheta DIICOT. Procurorii au început in rem urmărirea penală pentru trafic de minori. Zic eu că e cam mult…

Despre orgoliile* din TVR, ușor amuzat

În urmă cu câteva săptămâni am fost sunat de o colegă de la TVR 1 care m-a rugat să îi dau un interviu pentru un material de 4 minute ce trebuia să apară în campania “TVR 60”. Urma să vorbim despre războaiele din care am transmis pentru Televiziunea Publică, despre interviurile cu Yasser Arafat, cu Arkan (nedifuzat de TVR pe motiv că era … terorist), despre experiența din Coreea de Nord. Am filmat interviul săptămâna trecută.  tvrAm filmat pe turnul TVR pentru că fata nu a primit aprobarea să înregistreze la știri. 🙂 Nu m-am obosit să văd de ce nu a primit aprobarea, deși mi s-a părut hilar. Filmam tot pentru TVR, nu pentru o altă companie. În fine, am zâmbit și mi-am văzut de treaba mea. Ulterior, am aflat că fata nu a primit nici aprobare pentru a folosi imaginile din arhiva știrilor, imagini filmate de mine și la care făceam referire în interviu. Am rămas cu gura căscată. De ce nu primise aprobare? Pentru că șeful meu era nemulțumit că nu fusese consultat atunci când producătorul acelui segment ne alesese pe Mihai Constantin și pe mine pentru interviuri. Șeful meu a cerut să vorbească cu șeful producătorului. După câteva zile, fata m-a sunat și mi-a spus că nu mai poate difuza materialele filmate cu Mihai și cu mine. Șeful meu i-a convins pe șefii ei că amândoi am apărut prea mult și trebuie să mai fie promovați și alții. :))) Inițial, am vrut să vorbesc cu șeful meu, însă mi-am zis că n-are rost să-mi stric zen-ul. Le-am povestit unor colegi, am râs și mi-am văzut de ale mele. Poate voi avea o șansă la “TVR 70”. Cine știe? :))))

P.S. Să nu uit. Șeful meu este fix acel șef care în urmă cu câțiva ani m-a scos de pe pagina de “vedete” a TVR pe motiv că nu sunt prezentator. Omul avea dreptate, nu prea sunt. Oricum, ștergerea din site m-a distrus. Nici mama nu mai știe cine sunt. 🙂

*Orgoliile și ratingul (mic) sunt invers proporționale.

Vezi și: Amar amuzat de “un șef din TVR”

Stuart Ramsay, urmărit penal

Jurnaliştii britanici care au făcut reportajul cu aşa-zişii traficanţi de arme din România sunt urmăriţi penal de DIICOT. Procurorii români îi acuză pe corespondentul şef al Sky News şi pe încă doi colegi de transmitere de informaţii false care ar putea afecta securitatea naţională şi de iniţierea unui grup infracţional organizat.

Mandate de arestare

“Actorii” din sceneta regizată de Stuart Ramsay au primit mandate de arestare de 30 de zile. Procurorii vor acum să îi audieze pe jurnaliștii britanici în frunte cu Corespondentul Șef al Sky News. DIICOT are inclusiv o înregistrare telefonică dintre fixer și cineva din echipa Sky. Românul se plânge că a început scandalul și întreabă de ce britanicii nu au scris “reconstituire” pe materialul video. Britanicul îl liniștește și-l asigură că vor avea grijă avocații lor. Au apărut și voci care spun că reacția anchetatorilor e exagerată. Amănunte în știrea din Telejurnal.