F-16 pe aerodromul Borcea

EXCLUSIV

Am avut privilegiul să fiu singurul jurnalist civil care a primit aprobarea RoAF pentru a filma aterizarea primelor 6 F-16. f16-tricolorf16-borceaf16-bÎmpreună cu colegii mei Romeo Stancu și Victor Badea, am așteptat câteva ore venirea aparatelor. Primele două au apărut la veriticala aerodromului pe la 17,50. La 18,15 am avut parte de o frumoasă trecere în formație de 6. La 18,30 au început să aterizeze. Prima a fost dubla cu numărul de înmatriculare 1610. La manșă a fost Cătălin “Miki” Micloș, în timp ce pe locul din spate a stat șeful Forțelor Aeriene Române, generalul Laurian Anastasof. Am văzut destule în viața mea, însă dubla cu Tricolorul pe cupolă m-a impresionat. Ulterior, am transmis în Telejurnal un interviu cu Mihai “Miță” Marin. În ciuda unor probleme tehnice, pilotul a povestit cum a fost zborul de la Monte Real la Aviano și apoi de la baza din Italia la Borcea. La un moment dat ne-a căzut semnalul pentru că am transmis cu o “sculă” experimentală. Nu am avut un DSNG (satelit) pentru că inițial cei de la aviație ne-au spus că nu vom avea voie să transmitem. Oricum, am intrat a doua oară și Miță a fost în direct fără probleme. Interviul îl puteți vedea aici.

În altă ordine de idei, prima escadrilă e doar un început timid. Eu sper că RoAF va continua să cumpere până la 48 și -foarte important- va aloca fondurile necesare zborului. Piloții chiar au nevoie de 180-200 de ore pe an, cifre care, din nefericire, nu au fost atinse niciodată la Mig. F-ul 16 e prea scump ca să-l cumperi doar ca să pui pe el un milieu și să te dai mare…

Cer senin, băieți!

5 thoughts on “F-16 pe aerodromul Borcea

  1. para

    Draga Petrisor, felicitari si…o sa sar direct la intrebare:
    – Cum iti explici ca ai fost singurul ziarist civil ?
    Asta in conditiile in care acele avioane sunt platite din bani publici, cei ai platitorilor de taxe din Romania.
    Intreb asa, gen, ai simtit vreo discriminare ?

    Reply
  2. 48tistu

    Daca or sa vada 30 de ore pe an sa zica mersi baietii astia. Barosanii din parlament ce mai fura?! Pai asta ne trebuie noua , sa ne aparam tara, lasa frate ca ne apara NATO.,asa ne spun noua pe le televiziuni unii destepti.Avem cate 15 generali pt fiecare avion si 20 de amirali pt fiecare nava de lupta

    Reply
  3. GELULA

    F 16 ESTE UN PAS INAINTE. TREBUIE SA MERGEM PROGRESIV IN ACHIZITII AERIENE ,NAVALE SI TERESTRE. DEGEABA CUMPARAM O COMETA???? DACA NU STIM SA ZBURAM CU EA. FATA DE TEVILE CU MOTOR DE MIG 21 ESTE UN PROGRES CE NECESITA A FI CONTINUAT. PILOTII SA FIE CAPABILI SA MANUIASCA ASTFEL DE MASINARII ,IAR PE VIITOR DIN CE IN CE MAI COMPLICATE. DIFERENTA DINTRE UN PRODUS AMERICAN TESTAT SI NISTE TEVI ZBURATOARE CU MOTOR RUSESTI ESTE EVIDENTA SI PENTRU UN COPIL DE GRADINITA.

    Reply
  4. AETICUS

    F 16 ESTE UN PAS INAINTE. TREBUIE SA MERGEM PROGRESIV IN ACHIZITII AERIENE ,NAVALE SI TERESTRE. DEGEABA CUMPARAM O COMETA???? DACA NU STIM SA ZBURAM CU EA. FATA DE TEVILE CU MOTOR SI O ARIPA DELTA ADICA MIG 21 ESTE UN PROGRES CE NECESITA A FI CONTINUAT. PILOTII SA FIE CAPABILI SA MANUIASCA ASTFEL DE MASINARII ,IAR PE VIITOR DIN CE IN CE MAI COMPLICATE. DIFERENTA DINTRE UN PRODUS AMERICAN TESTAT SI NISTE TEVI ZBURATOARE CU MOTOR RUSESTI ESTE EVIDENTA SI PENTRU UN COPIL DE GRADINITA.APROPO NICI MICUL GRIPEN DE LA CEHI NU ARE ATAT DE MULT ARMAMENT ATARNAT. A FOST OBSERVATA DIFERENTA CAND AU FOST LA A 5 MISIUNE EXTERNA A LOR IN ISLANDA ,CAND AU MAI ADAUGAT CEVA ARMAMENT AMERICAN. NE INTERESEAZA COLABORARI CU AMERICANII PT F16 CUM A FOST POSIBIL CU FRANCEZII LA BRASOV CU ELICOPTERELE PUMA H 215. AMBELE TARI AU TEHNOLOGIE DE TOP. SI IN DOMENIUL NAVAL TREBUIE SA NE ASOCIEM CU CINEVA DE TOP;AMERICANI,FRANCEZI,ITALIENI,GERMANI, TURCI.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.