Joint Strike Fighter

M-am gândit să scriu ceva despre cel mai costisitor multirol după ce am auzit enormitatea debitată de Bogdan Chirieac: ” F 22 este un avion imediat sub F 35″.  F 35Mda, de fapt F 35 este un program fabulos care însă a depășit cu mult bugetul inițial, are întârzieri uriașe și încă foarte multe probleme. Acum F 35 arată cam așa în cifre: aproape 2500 de aparate planificate la un cost total de 400 de miliarde de dolari. Undeva peste 150 de milioane de dolari per avion. Acesta este un preț mediu. F 35 va avea 3 variante: A,B,C. B (variantă US Marines) și C ( variantă portavion) vor avea un preț de peste 230 de milioane de dolari/aparat!!! Prea mult dacă te gândești că un F 22 (un avion de superioritate aeriană, un aparat cu două motoare net superior) costă cam 150 de milioane de usd… În fine, cel mai mult mă distrează diverșii politicieni români care spun că în viitor RoAF va opera F 35. E o glumă foarte bună. E ca și cum ai sta într-o garsonieră, dar ți-ai cumpăra Bugatti Veyron. Detalii despre programul F 35 găsiți în materialul CNN de mai jos. Au scris ceva și băieții de la Romania Military.

vezi și: F 35 B 

foto © jsf.mil

4 thoughts on “Joint Strike Fighter

  1. americanu

    Dar de varianta ruseasca Suhoi t-50 nu prea stim mare lucru,din cate am citit la incarcatura rachetelor ar depasi F-35 in rest liniste in eter…

    Reply
  2. Marius-Eugen Fenchea

    Lasa ca la vremea cand se analizau ofertele de multirol ai nostri se gandeau doar a F 16 pentru a fac tranzitia spre F 35 – astfel oferta SAAB JAS 39 Gripe a fost neglijata, cu Lockheed Martin nu s-a negociat ca de F 16 aveam nevoie cam doar 10 ani ….si uite-ne cu 12 F 16 pe umatorii 20 -25 de ani de zbor ai RoAF…..

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      Da, alegerea multirolului s-a făcut în ultimul moment și pe repede înainte…

      Reply
      1. Marius-Eugen Fenchea

        Asta este greseala de manual al managementululi din pacate…orice decizie amanata duce la un rezultat mult mai prost in comparatie cu o decizie chiar aparent proasta/suboptima luata cand trebuie…
        Aveam sansa de a avea un avion nou si cu offset inclusiv din partea Lockheed martin daca asta era orientarea politica dar indeciziile repetate si din partea MApN-ului au dus la acest rezultat.
        Sincer preferam oricand 24 de avioane multirol noi si cu offset.
        CSAT-ul nu stie sa ia decizii la timp, de fapt este o caracteristica a intregii clase politice.

        Reply

Leave a Reply to Marius-Eugen Fenchea Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.