Radio România Actualități a difuzat o știre halucinantă. Când Boc nu are bani nici măcar să plătească întreținerea Palatului Victoria, autoritățile par hotărâte să cumpere avioanele F16 la mâna a doua. Potrivit RRA( mai jos aveți știrea), guvernul ar trebui sa plătească în august doar 750 de milioane de dolari. Mai mult, în știre este citat șeful aviației. Generalul Stanciu spune că ” F16 second-hand a fost alegerea piloților cu experiență”. Pe bune? Piloții nu ar vrea Typhoon, Gripen sau F16 nou. Nuuuu! Ei doresc doar ce-i mai prost și mai costisitor. Domnule Stanciu, am impresia că-i cam pupați în cur pe politicienii care cred că vor fi și mai buni prieteni cu Unchiu’ Sam, dacă vor cumpara vechiturile armatei americane. Mă tem că americanii vă vor aprecia și mai puțin, atât pe dumneavoastră cât și pe politicienii pe care-i lingușiți, după ce vor vedea cum negociați în genunchi. Deși e criză, înteleg că aviația trebuie să meargă mai departe și să cumpere un nou multirol. Ce nu înțeleg este de ce alegeți varianta cea mai proastă, în condițiile în care aveți oferte mult mai bune pentru avioane noi.

Știre RRA despre achiziționarea avioanelor F16

Eu am publicat postul acesta la ora 8:11. Am văzut că știrea a fost dată și de Antena 3 în jurnalul de 14,00. RRA a difuzat-o în urmă cu 4 zile. Să fi văzut vreun reporter al Antenelor materialul RRA la mine pe blog ? Nu cred. Eu zic că ei au surse bune în redacția România Actualități. 🙂

15 thoughts on “Bani pentru vechituri”
  1. Explicatia nu ar fi atat de grea, zic. Lockheed a dat o gramada de spaga pe plaiurile mioritice. pardon, a facut lobby. Pe cand suedezii fac icter cand aud de „si mie ce-mi iese la afacerea asta” din gura secretarului consilierului sefului de cabinet al ministrului x sau y.

  2. pai asta stim sa facem ce-l mai bine..sa ne milogim si sa pupam in cur..si ce daca avioaneke sunt sh?doar nu mor ei in avioanele alea..nu..mor piloti a caror parere despre ce avioane ar trebui cumparate nu conteaza

    1. Ioana, mă deranjează tocmai minicuna groslaă că piloții au ales hârburile.
      Alepse, cred că până și suedezii ar da șpagă. Atât sunt de ofticați că nu-i bagă nimeni în seamă.

  3. Desi si eu sunt fanul SAAB-urilor, m-a deranjat modul de negociere al suedezilor. Dupa ce ai nostrii au facut anuntul cu F-16, prima data au ridicat nasul pe sus ceva in genul ” Bine baa, las’ ca nici voi nu sunteti interesanti pentru noi,lumea a treia ce sunteti, amaratilor !”, iar cand au vazut ca este chestie serioasa, au venit ” Hai nene, totusi nu iei de la mine ca ti-l dau nou cu acelasi pret”. Oricum, in mod sigur zarurile sunt aruncate si ne vom pricopsi cu avioane de la programul „Rabla” american si cu promisiunea ca , poate pe viitor, daca avem bani si o limba destul de lunga si lata , sa luam niste Raptor-uri.Promisiune care este in genul ” Dezbraca-te ca nu-ti fac nimic !”
    Aia e’ !

    1. pepe, americanii nu ne-au promis F22 raptor. E avion strategic. Nu-l vând nici măcar israelienilor. Ne-au promis F 35. oricum este un avion foarte scump pentru noi. E ca și cum ai stat în garsonieră în Ferentari și ai vrea să-ți cumperi Veyron.

  4. Apropos, americanii sunt specialisti in cotcarii de genul asta . Prin anii 70 i-au fraierit pe nemti ( bine, cu acordul acestora si cu ajutorul politicienilor corupti d’atuncea) cu Starfighter-ul supranumit „Widowmaker” . Cam in genul asta se intampla la noi.
    Ups, Starfighter-ul a fost facut tot de Lockheed !
    Mai sa fie… 😉

  5. Nu cumva exemplul cu Ferentariul face parte din cultura noastra ? Chiar ti se pare anormala treaba asta la noi ? Hihihihihihi.
    Iar cu Raptorul , inseamna ca m-am inselat. Merci pentru informatie 🙂 !

  6. Mie-mi pare rau ca nu a mai fost dezvoltat IAR-93, mai ales ca la ROIAS 2006, am vazut impresionatata evolutie a unu pilot sarb pe un Soko J-22 ORAO (fratele geaman).
    Cu niste motoare mai puternice cred ca era bun ca avion de atac la sol.

    De IAR-95/101 nici nu mai zic. Cica nu erau bani, bine ca au fost pt. casa poporului…

    1. Serban, cu motor mai puternic ar fi fost un excelent avion de antrenament și un bun avion de atac la sol, așa ca pentru o țară mai săracă. păcat de acest proiect.

  7. Da, pacat, ca si costurile de mentenanata ar fi fost probabil destul de mici, F-16 e foarte pretentios sub acest aspect.

    Revenind in actualitate, a facut cineva comparatie d.p.d.v. al mentenantei intre F-16 si Gripen, cat costa ora de zbor intr-un caz si in celalalt (consumul de carburant – motorul de pe Gripen ar trebui sa fie mai eficient)? Nu sufla nimeni nici o vorba!

    Oricum, bine ca nu ne-au dat F-4 Phantom…:)

    1. Serban, ora de zbor la F16 este 5-6000 de dolari, iar la Gripen 4-5000. F 16 este, asa cum spuneai, mult mai pretențios. Având priza de aer foarte joasă, aspiră orice de pe pistă și poate pierde motorul când face taxi…La Gripen 4 oameni pot schimba motorul într-o oră chiar și dacă a aterizat pe autostradă.

  8. Salut Adelin,
    E adevarat ca stirea este difuzata de postul public de radio dar chiar si cei de la Radiojurnal au citat emisiunea Euroatlantica. Exclusivitatea imi apartine la fel si drepturile de autor. Puteai sa ma citezi sau macar sa citezi emisiunea Euroatlantica de la RRA. Transcrierea emisiunii o poti gasi integral pe RADOR.
    Cele bune,
    Radu

    1. Salut, Radu! Dacă ai fost atent am pus știrea în fomat audio. Acolo se zicea și de emisiune și de tine. Data viitoare voi pune poza ta și numărul de telefon să te sune fanii. 🙂

  9. Gl stanciu sustine ca alegerea a fost a pilotilor:ascult si ma minunez,daca este adevarat spunandu-mi asta da democratie ,alti experti in orice si in nimic de fapt au alte pareri,fiecare cu parerea lui.S-ar impune un referendum pe aceasta tema ? Sa intrebam boborul?

Dă-i un răspuns lui Serban Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.