România trebuia să vireze azi americanilor 750 de milioane de dolari, prima tranșă din contractul de achiziționare a celor 24 F16 block25. Normal că Statele Unite nu au primit niciun cent. Guvernul Boc nu are bani nici să treacă strada… Această primă plată trebuia făcută încă de pe 3 iunie. Atunci pleziristul de la finanțe nu a avut lichidități și americanii au amânat pentru 3 august. Probabil că vor amâna și de această dată. Las la o parte faptul că politicienii români au făcut cea mai proasta alegere și constat cu tristețe că nici măcar acest contract nu-l pot respecta. Am văzut de ce se întâmplă astfel de lucruri. Alături de 3 politicieni, am fost invitat la Antena3 să discut despre multirol. Cei trei nu au făcut altceva decât să se acuze reciproc. În momentul în care le-am spus că din punctul meu de vedere niciunul dintre partidele lor nu a făcut nimic pentru armată, au lăsat ochii în pământ și mi-au dat dreptate. Mă tem că de fapt e și mai grav: niciunul dintre partide nu a făcut nimic pentru țară.

17 thoughts on “Noul multirol… vechi”
    1. Ioana, aviația are mare nevoie de un nou avion. Altfel în 2012 îi chemăm pe alții să apere spațiul aerian(obligație NATO) și nu vor veni gratis. 🙂

    1. Theophyle, o să râzi, dar am aflat chiar în studio la Antena 3. Nu continuă exercițiile. Cele două CH53 se îndreptau spre casă. Erau pe câmp și așteptau o piesă de schimb 🙂

  1. Astia pe wikipedia (nu ca ar fi litera de lege)dau pt. cel mai nou F-16 un pret max. de 27 milioane$. Noi platim pt. 24 bucati 1 300 000 000$, adica aproximativ 54 milioane$ bucata.
    Inteleg ca, in bani astia, ne asigura armament si mentenanta, dar totusi cred ca imi scapa ceva…

  2. F 16 ne trebe noua…..sau fregate un pic mai batrane ca bunicul…..ce dreq sa facem cu ele in teatrele de operatii.
    Cand suedezii ne-o facut oferta aia 20 de avioane noi noute.+ cva legat de dezvoltarea energetica…pas
    Asta nu e inconstienta asta deja e PROSTIE….

    1. Americanu, inclusiv Eurofighter ne-a oferit 24 noi pentru 1 miliard de euro. Hai sa zicem însă că Typhoon e mai scump la operare. Ora de zbor sare de 15.000 de euro din cauza că e bireactor. În schimb Jas este mai ieftin de operat decât f16.
      Șerban, în pachet sunt incluse pregătirea piloților și a mecanicilor, anumite piese de schimb, posibil și varianta de înarmare sau simulatoare. Nu sștiu exact prevederile. E greu să calculezi un pret standar al avionului, ca la mașini. Depinde de pachetul pe care-l negociezi.

  3. poate ca ar fi trebuit sa le-o spui chiar asa… fara nici cea ami mica urma de delicatete.
    toti idiotii se hotarasc sa linga funduri doar ca sa doarma la etaj si sa friga cefe putin grase in weekend, pe terasa personala.
    mare parte dintre ei devin politicieni!

  4. Adelin, cu parere de rau dar te contrazic la afirmatia „niciunul dintre partide nu a făcut nimic pentru tară. ” Au facut foarte multe lucruri, incat au adus tara la sapa de lemn. Economie distrusa, armata slab inzestrata,etc.

  5. Un tip de avion nou are anumite caracteristici prin prisma carora poate fi lesne comparat cu alte tipuri aflate in concurenta. Numai faptul ca avionul este foarte vechi, uzat moral si a fost exploatat barbar necesita conduce la numeroase verificari nedistructive, inlocuiri de ansamble si modernizari intr-o conceptie necunoscuta pina acum de nimeni. Fapt ce permite inglobarea de comisioane infinite. Fara a avea garantia ca lucrarile de verificare si inlocuire a pieselor imbatrinite a si fost facuta. Si fara a avea garantia ca armamentul nou introdus e compatibil si nu chix.

  6. Problema esentiala este de fapt ca nimeni nu face nimic pentru tara. Nici partide nici personalitati si nici societatea civila. Ca luam avioane second hand deja este o prostie, din flota actuala nici 25% nu poate decola in acelasi timp. Dar probabil ca si acest ”deal” face parte din intrarea noastra in NATO la fel ca si Bechtel ”asfaltatorul magic”, sau intrarea in EU = Enel si alte obligatiuni.
    Te felicit totusi Adelin pentru ca gasesti puterea de a reveni in Romania …

Dă-i un răspuns lui Adelin Petrisor Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.