Parlamentul a aprobat cumpărarea altor 5 avioane F-16 de la portughezi. MApN va scoate din buzunar 130 de milioane de euro pentru Portugalia și 150 de milioane pentru Unchiu’ Sam. Generalul (r.) Victor Strîmbeanu, fost pilot de Mig-21 Lancer, crede că aparatele ar putea fi livrate într-un an, cel mult doi de la semnarea contractului.
De ce ne cramponam de numarul de 5 si nu 6? Oare atatea avem bani sau doar astea 5 sunt disponibile?
Se pare ca e greu sa gaseasca aparate. Si nici cu banii nu cred ca stau prea bine…
Problema este ca era normal sa avem macar 18 avioane la fel…asa 17 nici escadrila completa a la USAF nu este nici escadrila de 16 ci undeva intre ele.
Cu numarul impar mai este o problema in caz in care le zbori in conditie de lupta pe toate 17 ( caz rar de disponibilitate de misiune 100%) Fiecare avion ar trebui sa aiba un coechipier care lupta impreuna cu el si ii asigura spatele – wingman in termeni americano britanici la noi i se spune simplu celula. la numarul de 17 avioane unul dintre avioanele folosite de RoAF ar fi vaduvit de acoperirea asigurata de acesta.
Se pare ca nu au trecere pe la Licurici, nu ii iubeste Unchiul Sam si nici ei nu sunt in stare sa gaeasca alte solutii putin mai nonconformiste.
Inca sunt si altii care ar pute funiza avioane F 16 A/B dar nu incercam si ne legam de un model care l-am stiut ca o sa fie greu sa ii gasim alte avioane pe piata NATO-USA.
Mai exista si solutia de avarie cu FA 50 Golden Eagle din care am putea castiga si un transfer tehnologic…Mai exista si solutia de a trece in barca Gripen…dar e bine ca insistam la F 16….
De fapt la cat a durat operationalizarea sa mai introduci un al 3-lea tip de avion de lupta dupa MIG 21 si F 16 MLU nu prea este de bun augur desi pe termen mediu s-ar putea invata multe lucruri bune si folositoare.
Sa nu se inteleaga gresit e bine ca le iau dar totusi numarul de 17 nu pusca cu o escadrila completa 18 aparate