5 thoughts on “Transportor Piranha fabricat în România”
Memorandumul nu obliga deocamdata la nimic…
Cel mai probabil MApN va organiza licitatie pentru transportor, si apoi om mai vedea cu ce carnet de sarcini, cu ce pret si in ce loturi… si cine va produce ceva undeva.
Desi ma bucur ca in sfarsit se ia ceva, decizia e cam ciudata si total netransparenta, exact ca si prima achizitie de Piranha IIIC, unde tot asa erau promise primele loturi importate si restul pana la 600 sau peste, produse local, la UA Moreni… contract care n-a mai ajuns in productie locala. Cu indulgenta, putem spune ca achizitia de Piranha V e un stop gap, insa am o presimtire ca va inlocui si programul TBT putin mai incolo, ca deocamdata colaborarea cu nemtii bate pasul pe loc din lipsa de finantare.
Care e carnetul de sarcini la baza deciziei? E similar cu al programului TBT 8×8?
Macar cei de la Rheinmetall au intrat anul trecut ca si partener in programul TBT 8×8 initiat de MApN prin 2011… clar as prefera un produs cat de cat local, facut exact pe cerintele MApN. Dar MApN ce prefera oare?
Inca ceva, Piranha 5 standard nu e amfibiu, spre deosebire de Pirabha IIIC. Se mai vorbeste de existenta unui kit de amfibizare insa nu se stie nimic exact, cu ce sacrificii si ce configuratie.
La 30 de tone exista deja alte transportoare care sunt amfibii.
Memorandumul nu obliga deocamdata la nimic…
Cel mai probabil MApN va organiza licitatie pentru transportor, si apoi om mai vedea cu ce carnet de sarcini, cu ce pret si in ce loturi… si cine va produce ceva undeva.
Cred că ești greșit informat. Potrivit lui Fifor, primele 5 Piranha vor veni până la sfârșitul anului. Primul transport GD vine luna asta…
Desi ma bucur ca in sfarsit se ia ceva, decizia e cam ciudata si total netransparenta, exact ca si prima achizitie de Piranha IIIC, unde tot asa erau promise primele loturi importate si restul pana la 600 sau peste, produse local, la UA Moreni… contract care n-a mai ajuns in productie locala. Cu indulgenta, putem spune ca achizitia de Piranha V e un stop gap, insa am o presimtire ca va inlocui si programul TBT putin mai incolo, ca deocamdata colaborarea cu nemtii bate pasul pe loc din lipsa de finantare.
Care e carnetul de sarcini la baza deciziei? E similar cu al programului TBT 8×8?
Macar cei de la Rheinmetall au intrat anul trecut ca si partener in programul TBT 8×8 initiat de MApN prin 2011… clar as prefera un produs cat de cat local, facut exact pe cerintele MApN. Dar MApN ce prefera oare?
Marius, nu se știe mai nimic. Avem multe declarații și foarte puține informații… Nu ar fi exclus să avem probleme cu Bruxelles-ul din cauza asta.
Inca ceva, Piranha 5 standard nu e amfibiu, spre deosebire de Pirabha IIIC. Se mai vorbeste de existenta unui kit de amfibizare insa nu se stie nimic exact, cu ce sacrificii si ce configuratie.
La 30 de tone exista deja alte transportoare care sunt amfibii.