În week-end, am fost la mitingul aerian din Plovdiv. Am revăzut Gripen, Typhoon, F16. Sunt avioane senzaționale cu care am și avut ocazia să zbor.
Un aparat rusesc m-a lăsat cu gura căscată: MIG 29 M OVT, avion cu tracțiune vectorială. Uluitor!
Aici găsiți un reportaj de la miting.
Iar noi te asteptam la mitingul de la Targu Mures!
sa stii ca si la moi a fost frumos, chiar daca ne-am descurcat cu ce-am avut:
http://jumatati.blogspot.com/2011/09/am-zburat.html
Sigur o sa ne invidiezi, macar putin!
Inca un motiv (al catelea?) pentru care 29-urile noastre trebuiau pastrate in detrimentul 21-urilor. Pacat.
Opinia mea – care recunosc ca nu ma pricep foarte bine la avioane, bai chiar nu ma pricep mai deloc – este ca in istorie tot rusii au avut avioane de vanatoare mai bune. MIG-urile au fost tot timpul peste F-urile americanilor. Ca manevrabilitate cel putin sunt peste – opinie pe care mi-am capatat-o uitandu-ma la Discovery Channel… 🙂 F-urile sunt superioare numai la viteza.
Pazvante, rusii sunt tari in aerodinamica. Vestul e tare pe parte de avionica.
e model nou ???
Americanu, e un Mig 29 cu tractiune vectoriala. A aparut prima data in public in 2005, la mitingul de la Moscova. Este vandut sub numele de MIG 35.
Daca radar-ul F-ului e superior celui rusesc, atunci 29 poate sa isi ia jucariile si sa plece acasa. Plus ca in conflicte americanii au venit cu un sistem integrat: radar jamming, rachete JDAM samd, nu au lasat tehnicii sovietice loc de intors. Dar Mig 29 ramane un avion frumos.
Si apropo de vandut. Dupa ce au pierdut comanda din India, productia 35-ului s-a sistat. Pentru ca nu au comenzi deloc.
kilroy, așa e. E un avion care doar face frumos. În condiții de luptă, nu ar avea nicio șansă. Și asta pentru că aliații au un sistem integrat, data link-uri etc. Păcat de avioanele rușilor… Sunt în rahat cu banii. Su 47 a fost produs în 4 exemplare și încă e în fază experimentală.
Acuma-i bine sa nu credem nici propaganda occidentala. Sarbii n-au stiut ca ala e invizibil si l-au doborat. Can-n butada aia despre problema de caretoata lumea stie ca-i de nerezolvat pana apare unul care nu stie (ca-i de nerezolvat).
Si-ar mai fi o chestie, dovedita de milenii. Pana nu bate infanteru’ cu talpa nici un razboi nu-i castigat.
Stim cam ce tunele aveau aia in Vietnam si ce aviatie aveau americanii in Vietnam. Si, vorba lui Jebeleanu, n-au invins.
Apropo, stiti la ce adancime e construit metroul din Phenian?
@Dragos: Pentru ca e bine sa nu credem propaganda, e bine sa fim foarte bine informati. Cum au fost si sarbii de ruta avionului invizibil de catre francezul ala care vindea secrete din convingere. Iar Vietnam-ul e o treaba f. complicata. Poate ar trebui mentionat ca NV de fapt cam pierduse razboiul, iar retragerea americana a fost dictata mai ales datorita presiunii publice uriase de acasa.
Si cica sarbilor le dadusera chinezii niste vopsea speciala sa pulverizeze spatiul aerian si sa faca avionul invizibil vizibil. 😉
A, si mai e intrebarea de ca au murit atatia americani in WWII in debarcarile alea crancene din Pacific culminand cu Okinawa ? Pai simplu. Pentru ca aviatia e supraapreciata.