M-am dus plin de speranță la un mare magazin Orange să îmi iau un cod pentru eSim, o tehnologie prin care te conectezi la rețea fără cartela fizică. Mă gândeam că așa pot pune și numărul de serviciu pe același telefon. Domnișoara de la magazin a fost foarte amabilă. A completat ceva în computerul ei, a bombănit că s-a blocat sistemul și, în final, a printat o hârtie de pe care trebuia să scanez un cod QR. Sunt doar câțiva pași, o procedură simplă. Ce să vezi însă? Am scanat de vreo 30-40 de ori și…nimic. Pe telefon îmi apărea un mesaj că nu se poate încarca planul nou și eram sfătuit să încerc mai târziu. I l-am arătat domnișoarei, însă aceasta a ridicat din umeri.

-Ați cumpărat aparatul de la noi?

-Nu, dar nu are nicio relevanță. L-am cumpărat fără contract de la un magazine Apple de afară. Pe site-ul lor scrie clar că trebuie doar să nu fie codat într-o altă rețea, în rest nu contează de unde îl cumpăr, am replicat eu timid.

Angajata magazinului nu au știut ce sfat să îmi dea. În aceste condiții, am cerut un nanosim nou și am plecat. Nu puteam să stau fără semnal. Am zis că poate mă ajută cineva de la relații cu clienții și am sunat la 300. Până am prins un operator, am pierdut vreo 10-15 minute: am tastat multe cifre, am ascultat muzică și am așteptat. Domnișoara de la call center a fost și ea foarte amabilă, așa cum a fost cea din magazin. Nu m-a putut însă ajuta. Mi-a spus că cei de la IT nu lucrează în weekend și m-a sfătuit să revin luni.

-Aaa, nu, imi cer scuze, trebuie să reveniți dvs.

-Păi nu puteți să le transmiteți dvs. detaliile și ei să mă sune luni și să rezolvăm? am întrebat eu mirat.

Orange nu are o procedură care să ajute clientul. Trebuia să mai sun eu încă o dată, în timpul promului celor de la IT. Deși era clar că nu era vina celor de la Apple, m-am gândit că poate producător telefonului va avea un raspuns. M-am programat pe site-ul Apple pentru a fi sunat luni de un specialist. În mai puțin de minut, am ales fusul orar, intervalul în care să fiu sunat și…gata am primit confirmare. Am anulat însă repede programarea. Știți de ce? Pentru că am rezolvat singur problema. M-am gândit că e un bug, ceva, o problemă de soft la Orange. M-am dus din nou la magazin, am mai pierdut vreo jumătate de oră și…de data asta a mers. Deci dacă nu vă funcționează codul QR pentru eSim, nu căutați răspunsuri la Orange. Anulați primul cod și mai cereți să genereze unul. Dacă-mi permiteți o figură de stil, e ca pe vremuri când dădeai pumni televizorului atunci când imaginea se dădea peste cap. Se rezolva până la urmă. :))

P.S. Le mulțumesc frumos ambelor domnișoare cu care am vorbit. Au fost amabile și s-a văzut că chiar voiau să ajute. Procedurile celor de la Orange lasă însă de dorit. Nu clientul trebuie să sune de un milion de ori. Ar trebui să poată fi ajutat imediat ce a reușit să ia legătura cu un operator..

2 thoughts on “Vai eSim-ul nostru”
  1. Asa ma chinuiam si eu cu sunatul pana a aparut pe chat robotelul Django 🙂 Asta micu mi-a rezolvat in 5 min ce dura ore inainte.Incepe sa imi placa inteligenta artificiala 🙂 Aia naturala ….

    1. Nu avea cum să rezolve nimic. Cei de la IT nu lucrează în weekend, ceea ce e poate de înțeles. E de neînțeles însă de ce nu te pot ei suna ulterior și trebuie să încerci din nou..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.