Avionul care a căzut ieri aparținea Centrului de Încercări în Zbor de la Craiova. IAR-ul 99 Șoim s-a prăbușit imediat după decolare, la 500 de metri de pistă. Un pilot de supersonic mi-a spus că, cel mai probabil, de vină a fost motorul. A fost o defecțiune tehnică sau o pasăre aspirată. Comandorul Aurelian Cojocaru a murit. Locotenent-comandorul Mihail-Relu Ioana a fost rănit în urma catapultării și este internat la Spitalul Militar Central. Are mai multe fracturi și arsuri de gradele II și III pe 12% din corp. Să-i dea Dumnezeu sănătate. Pe Aurelian Cojocaru să-l odihnească-n pace. Nu e un secret pentru nimeni că la CÎZ, ca în toată aviația militară, se zboară puțin, la limita de avarie.  Nu știu dacă asta are legătură cu accidentul de la Craiova, dar orele puține ar putea duce la și mai multe catastrofe aviatice. Am zburat de vreo 3 ori cu IAR 99 Șoim. De două ori am zburat chiar la CÎZ și o dată la Școala de aviației de la Boboc. Șoimul este un extraordinar avion de antrenament. Piloții spun că singurul lucru care-i lipsește este un motor ceva mai puternic. Avionul este bun, însă, deși a evoluat inclusiv la Farnborough, România nu a reușit să-l vândă. Marketingul execrabil și capacitatea scăzută de producție a uzinei din Craiova au omorât acest avion. MApN este singurul client și nici el nu are bani pentru toate aparatele comandate.

Puteți vedea aici un reportaj despre un zbor cu Șoimul.

14 thoughts on “A mai căzut un Șoim”
  1. Si copilul meu doreste sa devina pilot.E regretabil ceea ce se intampla in Armata Romana ! Pacat ca raman copii orfani,sotii neconsolate si parinti zdrobiti de durere ! Si totusi VIATA merge inainte ,domnule Adelin Petrisor !!!

  2. pacat de pilotii astia pentru care orice zbor este un risc… nu inteleg insa de ce motoarele de soim nu sunt bune??? sunt rolls royce viper, destul de apreciate in aviatie…

  3. Viper de la Rolls Royce?
    Turbomecanica scrie pe ele!
    Scaunele de catapultare Martin-Baker?
    Romanesti NEOMOLOGATE!
    Fostul ministrul Berceanu ce interese a avut la AVIONE CRAIOVA-S.A?
    Ce fabrica de avioane din lume a mai reusit „performanta” de a nu vinde niciun avion?
    Nu le puneti la socoteala pe cele livrate Fortelor Aeriene ale Romaniei. Acolo a fost o jmecherie de transfer de fonduri bugetare.
    Daca un singur avion era vandut la export, acela era livrat cu scaune de catapultare Martin-Baker.
    Pentru pilotii romani sunt folosite scaunele romanesti NEOMOLOGATE!
    Daca scaunul e de vina de moartea comandorului Relu Cojocaru?
    Se pare ca va trebui sa i se amputeze un picior (sau numai laba piciorului) locotenentului comandor Relu Ioana.
    Acelasi scaun a mai facut 2 victime si la Ianca, chiar daca cei 2 piloti au scapat, au avut leziuni grave la coloana.

  4. Locotenent comandorul Relu Ioana este in continuare internat in spital.
    Un lucru imbucurator este ca, cu toate ca are ambele picioare rupte, nu va fi nevoie sa i se amputeze nimic.
    Mai are probleme cu arsurile, dar semnalele sunt imbucuratoare.
    Sotia lui, o femeie extraordinara, este tot timpul alaturi de el si-l incurajeaza.
    Un gest frumos facut de colegi de a dona sange pentru el!
    Sa-i tinem pumnii sa iasa cu bine din aceasta incercare a vietii.

    Nu te mai agita alte hex; se pare ca pe Adelin nu cred ca-l intereseaza ceea ce-i propui. Ii place ca a fost bine tratat de piloti, ca l-au plimbat si pe el cu avionul, ca mai apare pe sticla dupa cate un eveniment.
    Un gust amar mi-a lasat generalul Carnu la o aparitie pe TVR2 dupa producerea accidentului. Omul asta nu e in stare sa lege o fraza din care sa intelegi ceva, din 2 in 2 cuvinte se poticnea. Mai era si imbracat in haina militara… Nu stiu cum a trecut examenele si testarile specifice profesiei de pilot, in cariera lui, de-a lungul timpului.
    Atata greutate in exprimare cred ca denota si altceva…
    Cu asemenea specimene s-a populat conducerea Fortelor Aeriene!
    Si seful SMG e tot un personaj „fabricat” in 2-3 ani si plasat in acel post. Exemplele pot continua cu un fost sef SMFA care habar nu avea cum sa se urce intr-un avion, in timp ce adevarate valori pentru Aviatia Militara erau indepartate, vezi cazul generalului Croitoru.
    Daca as sti ca Adelin Petrisor ar fi interesat sa spuna adevarul (care doare) despre Aviatia Militara si despre aviatori…
    Ce zici Adeline?
    Apropo, ai idee cate avioane militare au fost vandute?
    Si vorbesc de avioane functionale, ca altfel nu le cunpara nimeni!
    Este ca nu stii?

    1. Mihai Popescu, nu are rost să-ți dau eu un răspuns. Văd că știi ce gândesc, ce fac. Le știi pe toate… Mă mir doar că nu poți să rezolvi și problemele aviației. Singurul lucru pe care pare că nu-l cunoști e cum se scrie verbul „a cumpăra”. Toate bune, iubitorule de aviație.

  5. Hai ca ai pus punctul pe i.
    Din toate cele ce ti-am semnalat, tu asta ai inteles?
    Pacat!

    Ai demonstrat ca, atunci cand vrei, poti fi si rautacios.
    In alta ordine de idei, te-as ruga sa nu ma mai jignesti si asta datorita faptului ca nu ma cunosti si ca sunt mult mai in varsta ca tine.

    Stii foarte bine cine si la ce nivel pot rezolva problemele aviatiei. Nu te-am vazut prea acid cand esti in preajma lor, din contra! Si nu spun mai mult ca sunt convins ca iar ai deveni rautacios.
    Tie chiar ti-a placut exprimarea generalului Carnu Fanica?!
    Ai fost si tu in acea emisiune de la TVR2.
    Pe el trebuia sa-l intrebi in legatura cu rezolvarea problemelor Aviatiei Militare. Are peste 10 ani de cand e in structurile de comanda ale SMFA si cu ce rezultate!
    Balbe… la propriu si la figurat!!!

    P.S. In legatura cu verbul „a cumpara”…
    Ce-as putea sa-ti spun?
    M-ai prins!
    Nu eu am nevoie de raspunsurile tale, ci cei care-ti citesc postarile.
    Iubitor de aviatie esti tu Adeline, deoarece iubitori de aviatie sunt cei din afara aviatiei. Cei din interior sunt aviatori, fie ca sunt piloti, tehnici, etc…
    Ai aflat totusi cate avioane militare au fost vandute?
    Mai tinem legatura, ce zici?
    Hai ca s-ar putea sa-ti placa!

    1. Mihai Popescu, nu te-am jignit si nici nu o voi face. Mi-a placut insa cum stii tu tot ce gandesc, ce fac, ce nu fac etc. In conditiile acestea, am spus ca nu vad de ce ti-ar mai raspunde cinvea cand tu stii totul a priori. Si legat de insinuarea ca-i pup in cur pe sefii armatei, cred ca ar fi mai bine sa te documentezi. Cred ca ma confunzi. Am fost printre putinii jurnalisti care au criticat achizitionarea de second, am vorbit despre foarte putinele ore de zbor etc. Toate cele bune tie si colegilor tai de la Boboc.

  6. Adeline,daca doresti cu adevarat sa fii documentat despre situatia recent trecuta cat si cea actuala a aviatiei militare,despre perspective indoielnice si ceea ce cred pilotii despre situatia in fapt,dai o adunare la Fetesti.Hai, curaj! Impreuna cu cei inca in activitate,speram sa lamurim multe probleme.Pasiunea ta pt. aviatie,prietenia cu multi piloti,este o certitudine .Dorim de asemenea ,publicarea adevarului netrunchiat. Ce zici,te bagi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.