Aeronave usado

Cel mai recent zvon legat de “noul multirol-vechi” ce va fi achiziționat de RoAF este că România va cumpăra F16 folosit de la portughezi. Potrivit f-16.net, Portugalia are 45 de aparate F16 A/B block 15. Dintre acestea, 25 au fost luate deja uzate de la americani. 20 de avioane sunt MLU, adică au primit ” mid-life upgrade”: avionică de block 50, radar îmbunătățit, sistem amic/inamic îmbunătățit etc. Mă gândesc eu că portughezii nu ni le vor da pe acestea…. Dacă le vom lua pe primele, vom reuși performanța să avem avioane “noi” cu avionică mai bătrână ca a MIG-ului 21 Lancer. Vom vedea ce se va întâmplă… Oricum, piloții sunt atât de speriați că vor rămâne fără obiectul muncii, încât ar accepta orice. Avion să fie!

Puteți vedea în tabelul de mai jos toate aparatele Forțelor Aeriene Portugheze.

 

 

 

 

sursa: www.f-16.net

15 thoughts on “Aeronave usado

  1. Semanticus

    E joc de glezne, sa nu ne ambalam inutil, pe termen scurt nu vedem nici macar machete de f-16. Viitori parlamentari trebuie sa isi faca info-tripurile in urmatorii 1-2 ani in SUA si dupa aia mai vedem, mai vorbim…

    Reply
  2. Pingback: Avion multirol in doua luni

  3. alte hex

    ar fi misto sa ne faca ungurii politie aeriana… ei au deja 14 grippen nou noute… sau bulgaria cu sukhoi 25 si mig 29 – pina nu ies si alea din serviciu…

    Reply
  4. Semanticus

    @Adelin,
    Nu este disperata,disperata, pe timp de pace, ar putea deveni cand o tara vecina ne va reprosa ca avem brese in suveranitatea aeriana și apar survoluri de aeronave pe care nu le mai putem gestiona. Cand vom vedea Comisia de apărare că se razboieste cu Guvernul pe programele Fortelor Aeriene, atunci poate.
    Poate nu stii dar MApNul e condus de un secretar de stat de la Finante, el decide cand este situatia disperata. Trebuie sa ne multumim cu o aviatie militara simbolica, axata pe transport, evacuare militară, spatiul aerian va fi integrat si dependent de fortele aeriene NATO. Nici nu mai avem cu ce, nici nu mai stim cum sa dezvoltam o asemenea categorie de forte. Modelul rusesc isi da obstescul sfarsit si probabil trebuie inceput de la zero peste cativa ani. Acum nu exista un General de aviatie care sa isi bombardeze sefii ierarhici cu rapoarte in care sa spuna ca nu mai poate indeplini misiuni. Daca raporteaza asta zboara la propriu.
    Armata pentru liberali a fost o prioritate prin 90-92 cand erau 300.000 plus familii, veterani, vaduve de război. Acum intra toti pe Arena National, le plateste Gigi Becali si Copos intrarea la toti, Tariceanu a spus ca armata nu este o prioritate, Crin nici nu vrea sa audă, Basescu a fost interesat doar sa avem trupe in teatru, nu a acceptat o reforma in Armata si a acceptat toate eșecurile programelor de inzestrare pentru trupele din teatru. Trupele noastre din Afganistan fără donatiile americane ar fi fost de mult timp reduse.

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      Semanticus, este disperata pentru ca asa cum zice si Alte Hex vom ajunge sa ne faca ungurii politie aeriana si pentru asta ii vom si plati. Este cel putin rusinos ca o tara ca Romania sa nu-si poata patrula singura spatiul aerian.

      Reply
  5. americanu

    Rusine e putin de zis…vb zilele trecute cu cineva…si imi zice “ce nevoie frate de avioane doara nu lovim iranul”…..mai e de zis ceva..

    Reply
  6. Semanticus

    O sa ne treaca si rusine si mandria si vom si plati. Cand vom vedea cum comanda unei intregii flotile isi da demisia in semn de protest pentru ca nu isi pot indeplini misiunile poate vom avea o alta perspectiva.
    Dar nu, comandantii nu vor face acesta act de demnitate si vor continua ca si pana acum sa raporteze ca ”in ciuda conditiilor grele ne-am indeplinit cu succes misiunile”.
    Nu stiu care umilinta este mai mare, sa vina turcu si ungurul si sa iti faca politie aeriana sau sa te prosteasca in fata 20 de ani propriul tau politruc din Parlament SI Guvern. Toti comandantii de azi ca si cei de pe vremea lui Ceausescu au invatat lectia umilintei, cei mai lucizi sau disperati au plecat in privat la timp.
    In plus va recomand sa nu mai preluati doua stereotipuri bine manipulate de politicienii romani:
    – ca suntem o forta aeriana si ca ar fi rusinos sa avem politie aeriana. Nu suntem o forta aeriana si rusinea nu tine loc de solutii.
    – alt stereotip, ca politia aeriana ar fi scumpa. Nu stiu pe ce se bazeaza aceasta afirmatie dar politicienii o folosesc din plin cu scop manipulativ. In realitate nu exista o evaluare publica corecta, cu date concrete si care sa fie dezbatuta, evaluare in care sa avem estimari.
    Tarile baltice cu o suprafata totala de 175 116 km2 sunt patrulate cu 4 avioane si o structura de sprijin intre 50-100 de oameni. Romania are o suprafata de 238,391 km2.

    Reply
  7. Marian

    Ungurii nu au 14 avioane noi. Le-au luat in leasing dupa ce le-au folosit suedezii vreo 2 ani. In acest moment mai zboara 7 si la ei. Restul au probleme. Apoi, pt politie aeriana, cf intelegerii din cadrul Aliantei, daca o tara nu-si poate permite acest lucru, este obligatia celorlalta tari sa o faca, tara gazda punand la dispozitie infracstructura si gazul.

    Reply
  8. Vali

    Cateva precizari destul de importante: avioanele din lotul I au fost cumparate de portughezi noi-noute si sint de productie mai recenta decat cele din lotul II, luate SH si upgradate la MLU.
    Mai mult, faptul ca lotul I nu este (inca) MLU nu este neaparat un dezavantaj, inseamna ca nu au putut fi folosite in rol AG de portughezi si deci structura nu a fost supusa la atat de mult stres.
    Probabil la asta se refera Dobritoiu cand zicea ca aparatele sint intr-o conditie foarte buna.

    Trebuie spus ca initial F-16 a fost gandit ca vanator usor iar structura nu a fost proiectata pentru a cara o incarcatura de lupta prea mare.
    Rezultatul incarcarii F-16 peste capacitatea pentru care a fost proiectat initial, in principal pentru misiuni AG, a dus la uzarea mai rapida a structurii si la scurtarea duratei de viata.
    Upgrade-ul MLU consta, pe langa capacitatea de a folosi munitie AG inteligenta si diverse alte modificari ale avionicii, in modificarile structurale necesare pentru a restabili durata de viata proiectata.

    Pe scurt, chiar daca upgrade-ul la MLU ne va costa, aparatele din lotul I par a avea mai multa resursa disponibila.

    Reply
  9. copilotul

    sa vedem, poate ne alegem cu avioane la mana a 3-a, probabil tot la pret de avioane noi.

    nu prea cred insa – nu se vad banii.

    dar nu inteleg insistenta asta cu avioanele F-16 vechi, se pare ca e transpartinica – inainte voia Basescu avioane de 30 de ani, acum astia vor unele la fel de vechi.

    dar existau si oferte mai bune – avioane suedeze noi sau eurofighter aproape noi – alea de ce nu sunt discutate?

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      copilotul, asta se întrebă multă lume: de ce nu se discută ofertele suedezilor, europenilor de la Eurofighter?
      Mihai, daca e cum spui, e o crimă.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.