Sunt două mașini la care visez ca un copil. Dacă m-ar da banii afară din casă, sigur aș avea un BMW M5, ca mașină de zi cu zi și un Porsche 911 Turbo, pentru week-end. m5m5 3m5 2m5 1Cei de la BMW Group mi-au făcut o surpriză și, timp de patru zile, am condus un superb M5 albastru. Pe scurt, datele sunt cam acestea: motor bi-turbo cu 8 cilindri în V, de 4,4 litri, 560 de cai pentru o mașină de 1,9 tone, cuplu de 680 Nm, 4,4 secunde de la 0-100 km/h. Poți seta separat volanul, amortizoarele, răspunsul accelerației. Butoanele sunt lângă schimbător, în stânga. Interiorul este o operă de artă: bord, uși și plafon îmbrăcate-n piele, scaune cu foarte buna susținere laterală. Ți se pune un nod în gât când dai cu ochii de vitezometrul a cărui gradație se termină la 330 de km/h. Apeși butonul și … sunetul gutural al motorului îți face pur si simplu părul maciucă. Când l-am pornit în garajul subteran, am avut impresia că sare varul de pe pereți. Puteți să vă convingeți dând click aici. Deși tentația a fost mare, am reușit să respect viteza legală și prin oraș și pe autostradă. La semafor, am făcut însă câteva sprinturi de la 0 la 60 de km/h. Ajungi la viteza legală cam în două secunde. Mașina te lasă practic fără aer…te-nfunda-n scaun, îți dă suprasarcini ca un avion de acrobație! Ca să o poți stăpâni, are foarte multă electronică. Nu o decuplați pe drumurile publice. Dacă nu sunteți Claudiu David, testul se poate termina prost!  M5 este o mașină pe care trebuie să o respecți și, de ce nu, de care trebuie să te temi. Este un supercar mai puțin ostentativ, un supercar deghizat în mașină normală. Dacă Dan Voiculescu, Sorin Ovidiu Vântu sau Sebastian Ghiță ( am pus doar moguli, daa? ) mi-ar da pin-ul cardurilor lor, sigur mi-aș lua una. Pentru cei deosebit de curioși, prețul mașinii de test este de 125000 de euro. Cu tot cu TVA. 🙂

P.S. Am fost primul care a primit mașina-n test. După ce un coleg de breaslă a accidentat un M3 și eu nu am mai apucat să-l iau, Alex Șeremet a vrut să fie sigur că acest lucru nu se va întâmpla și-n cazul lui M5. Mulțumesc, prietene!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.