Liber la plângeri anonime

Antena 1 a înființat Comisia de audit, o comisie care trebuie să judece “practicile incorecte și abuzurile de putere”. Având promisiunea că vor beneficia de protecția anonimatului, angajații televiziunii din Băneasa sunt încurajați să sune, să dea emailuri și să raporteze orice încălcare a Codului de conduită profesională. Știrea am primit-o de la cineva care s-a semnat Antena Nebunu. În continuare puteți vedea emailul trimis de șefii trustului Intact. POLITICA INTERNA A COMPANIEI CU PRIVIRE LA SESIZAREA PRACTICILOR INCORECTE

Politica:
Aceasta politica adreseaza angajamentul societatii Antena 1 TV SA (“Compania”) pentru un comportament etic si integru, prin protejarea si mentinerea unui mediu in care angajatii sa actioneze asa cum se cuvine, fara teama de represalii. Politica este inclusa in Codul de Conduita Profesionala al societatii. Angajatii sunt puternic incurajati sa discute cu superiorii, directorii sau alt personal corespunzator in momentul in care sunt in dubii asupra celei mai bune variante de actiune in anumite situatii.
Procedurile faciliteaza accesul angajatilor si al partilor terte catre Auditorul Intern sau Comisia de Audit.

Scopul:
Scopul acestei politici este de a incuraja angajatii sa reclame orice fraude care pot avea impact asupra Companiei, clientilor, actionarilor sau publicului larg. De asemenea, politica stabileste procesele de investigatie necesare privind practicile gresite si conduitele incorecte raportate in mod confidential si/sau anonim de catre angajati sau alte parti terte interesate.

Definitii:
Pentru scopurile acestei politici:
(1) Buna credinta
Buna credinta este evidenta in conditiile in care sesizarea se face fara rautate sau fara luarea in considerare a unui beneficiu personal, iar angajatul are motive rezonabile pentru a crede ca sesizarea este adevarata; cu toate acestea, o sesizare nu necesita sa fie dovedita adevarata, pentru a fi facuta cu buna credinta. Buna credinta lipseste atunci cand este stiut ca informarea este malitioasa sau falsa.
(2) Practica gresita
Practica gresita reprezinta incalcarea legilor, a Codului de Conduita al Companiei sau a politicilor etice, gestionarea incorecta, delapidarea, frauda, pericolul substantial si specific pentru sanatatea si siguranta publica sau abuzul de autoritate.
(3) Conduita incorecta
Conduita incorecta presupune: un act care nu este conform cu standardele sociale si profesionale de comportament; un act care conduce la practici in afaceri lipsite de etica; un comportament neadecvat sau lipsit de etica; un comportament ofensator din punct de vedere moral sau incalcarea regulilor de politete.
(4) Comisia de Audit
Comisia de Audit este formata din CEO, CFO, Contabil Sef si Auditor Intern.
Proceduri:
A. Reguli generale:
Politica presupune ca angajatii sa actioneze cu buna credinta si sa nu faca acuzatii false cand raporteaza o actiune gresita in cadrul Companiei. Compania va lua masuri disciplinare severe cu privire la angajatii care cu stiinta vor face afirmatii sau raportari fara buna credinta.
B. Responsabilitatile Comisiei de Audit
1. Comisia de Audit va primi, pastra, investiga si actiona in functie de sesizarile angajatilor in ceea ce priveste practica gresita sau conduita incorecta (“Sesizarea”).
2. In functie de decizia Comisiei de Audit, responsabilitatile membrilor ca urmare a acestor proceduri pot fi delegate oricaruia dintre acestia sau unei subcomisii de audit.
C. Proceduri pentru primirea Sesizarilor
1. Orice Sesizare facuta direct catre management, in mod direct, confidential sau anonim trebuie sa fie de indata raportata de catre management Auditorului Intern sau Comisiei de Audit.
2. Fiecare Sesizare transmisa catre Auditorul Intern sau Comisia de Audit sau catre management trebuie sa fie verificata de catre Comisia de Audit, acestia putand sa se consulte cu orice membru al organizatiei care ar putea sa detina informatii utile. Comisia de Audit va decide daca este necesara analizarea Sesizarii luand in considerare mentiunile de la punctul D.
a) Daca Comisia de Audit considera ca managementul ar trebui sa verifice Sesizarea, rezultatele analizarii Sesizarii vor fi prezentate in scris de catre management Comisiei de Audit.
b) In cazul in care Comisia de Audit decide sa investigheze Sesizarea, acestia trebuie sa decida daca este nevoie de personal specializat pentru a conduce verificarea. Comisia de Audit este libera sa angajeze auditori externi sau alti experti care sa se implice in procedura de verificare.

D. Mentiuni pentru verificarea Sesizarilor
Pentru a determina daca managementul, Comisia de Audit sau Auditorul Intern ar trebui sa verifice Sesizarea trebuie sa fie luate in considerare urmatoarele:
1. Cine este persoana acuzata? Daca este vorba de un membru al echipei executive, directorul financiar sau o alta persoana care face parte din management atunci este de preferat sa se ocupe de verificare Auditorul Intern.
2. Cat de grava este abaterea? Cu cat este mai grava sesizarea, cu atat este mai adecvat sa fie verificata de catre Comisia de Audit sau de catre Auditorul Intern. Spre exemplu, daca sesizarea se refera la modul de intocmire si prezentare al situatiilor financiare ale Companiei, cel mai indicat pentru verificarea realitatii acesteia este chiar Auditorul Intern.
3. Cat de credibila este sesizarea? Cu cat este mai credibila sesizarea, cu atat este de preferat sa se ocupe Comisia de Audit de verificarea acesteia. In evaluarea credibilitatii, Comisia de Audit trebuie sa ia in considerare toti factorii implicati, incluzand, dar fara a se limita la Sesizari similare facute in presa.
E. Protectia angajatilor care fac Sesizarile
In masura in care este posibil, identitatea angajatului care face sesizarile nu va fi dezvaluita in departament. Compania se va stradui cu buna credinta in a proteja confidentialitatea angajatilor ce au intocmit rapoarte de sesizari; dezvaluirea identitatii angajatului va fi permisa doar daca este necesara pentru efectuarea unei anchete detaliate si eficiente sau daca este cerut acest lucru de catre lege sau alte proceduri judiciare. In plus, Compania nu va tolera incercarile altor persoane de a descoperi identitatea celui care a facut o Sesizare cu buna credinta in mod anonim.
In concordanta cu politicile Companiei, Comisia de Audit nu va recurge la represalii si nu va permite altor persoane sa aplice tratamente neadecvate in mod direct sau indirect persoanelor care intocmesc cu buna credinta Sesizarile sau care furnizeaza asistenta Comisiei de Audit sau managementului care verifica Sesizarile primite.
F. Arhivarile
Comisia de Audit va pastra pentru o perioada de 5 ani consecutivi toata documentatia privind orice Sesizare.
G. Proceduri pentru efectuarea Sesizarilor
Orice angajat poate raporta direct Comisiei de Audit sau Auditorului Intern in mod confidential sau anonim orice sesizare. Angajatii care au cunostinta de orice practici gresite sau conduite incorecte sunt incurajati sa faca un raport cat mai repede posibil si sa contacteze una dintre partile mentionate mai sus. Sesizarile pot fi facute in scris sau telefonic la adresa de email:
XXXX@antena1.ro
sau la tel: 021.20.30.XXX

Nota: In momentul efectuarii unei sesizari telefonice nu este necesar sa spuneti cum va numiti.

Compania nu foloseste un serviciu de caller-id pentru linia telefonica de mai sus.

9 thoughts on “Liber la plângeri anonime

  1. NICOLETA

    Si daca ar fi sa plece , unde? La cat de “acid”este ar trebui sa-si faca televiziune particulara.Oricum si oriunde eu tot ma voi uita la emisiunile lui.

    Reply
  2. Pingback: Reporter Virtual » Angajaţii Antenei 1 pot reclama abuzurile de la job, sub protecţia anonimatului

  3. Ovidiu

    Gogomanie de fatada. Cica “(4) Comisia de Audit
    Comisia de Audit este formata din CEO, CFO, Contabil Sef si Auditor Intern.”
    Citez din Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Audit_committee) “To qualify, the committee must be composed of independent outside directors with at least one qualifying as a financial expert.”

    Foarte independenti si outsideri alde CEO, CFO si contabilul sef….

    Reply
  4. rizoaicad.arges

    Spre stiinta tuturor: Responsabilitatea pentru ratarea motiunii de cenzura din 15-06-2010, ii revine lui Victor CIUTACU, care, din prostie, din nesimtire sau din ticalosie, n-a facut publica solutia alternativa, la solutia Basescu-Boc, pe care i-am transmis-o in dupa amiaza zilei de 12-06-2010, insotita de adresarea de mai jos! Daca politicienii puterii cunosteau solutia alternativa, ar fi trebuit sa fie retardati sau sinucigasi pentru a mai vota impotriva motiunii! Iata adresarea pe care i-am transmis-o: “ Victore! Amana momentul injuraturilor, daca nu poti renunta la ele, pana dupa batalia Basescu-poporul roman! Eu am copiat 400 astfel de file, cu care ii voi “innarma” pe cei ce protesteaza, pentru ca ei sa poata oferi o alternativa la solutia criminala a lui Basescu-Boc, si nu doar sa conteste respectiva solutie! As vrea, daca esti Om adevarat, sa iti aduci un important aport in aceasta batalie, atat direct prin scris si in emisiunea ta “Vorbe grele” , cat si indirect, solicitand cunoscutilor si amicilor tai din Antena 3, Dana Grecu si Gabriela Vranceanu-Firea, sa dezbata cele doua solutii: cea a lui Basescu-Boc si cea prezentata aici (chiar fara a indica autorul, precizand doar ca vine din partea unui pensionar), inclusiv cu cei ce se declara sustinatorii lui Basescu. Faptul de a sustine o solutie care afecteaza dramatic milioane de oameni, in contra altei solutii care afecteaza de sute de ori mai putini oameni, iar acestia sunt infinit mai putin afectati, decat cei “loviti”de solutia criminala Basescu –Boc, ii va descalifica definitiv pe politicienii basisti, si pe pupincuristii lor din mass-media! DOVADA ca intelegi momentul si ca te implici puternic, va fi data de contactarea mea si de discutia necesara. Eu voi fi in toate locurile de protest cu cele 400 de file copiate, si cu suplimentarea lor daca va fi nevoie! Oamenii de onoare si demni de respect, trec peste orgolii, sau le pun intre paranteze, cand este vorba de servirea intereselor nationale si sociale, si fac front comun! Bucuresti, 12-06-2010 Ing. pens. Dumitru RIZOAICA Tel.0723966732 “ PS. In comentariul urmator prezint solutia alternativa, pentru ca fiecare sa poata judeca cu propria minte, daca astazi ar mai fi exitat guvernul Boc, in conditiile in care CIUTACU ar fi fost un individ responsabil!

    Reply
  5. rizoaicad.arges

    Aceasta este solutia alternativa pe care i-am transmis-o lui CIUTACU in 12-06-2010, si pe care ulterior am adresat-o lui Basescu cu Nr.14963/12-07-2010, lui Boc cu Nr.1795/12-07-2010, iar la jumatatea lunii septembrie am transmis-o tuturor confederatiilor sindicale!
    // Dle Presedinte Traian Basescu
    Dle Prim-ministru Emil Boc
    Intelegand ca ratiunea masurilor de austeritate a fost realizarea unor economii bugetare, va prezint mai jos o SOLUTIE ALTERNATIVA, menita sa realizeze aceleasi economii bugetare, de care tara are nevoie. In acest scop solicit Guvernului sa puna in opera aceasta SOLUTIE in modul urmator: 1). Se emite o prima Ordonanta de Urgenta (O1), prin care diferenta dintre cuantumul pensiilor in plata si a veniturilor din bani publici, pentru timpul lunar standard lucrat, si plafoanele de 1500-2000 lei pentru pensii si 3500lei pentru veniturile bugetare, SE IMPOZITEAZA cu 90%. 2). Se emite a doua Ordonanta de Urgenta (O2), prin care toate pensiile si toate veniturile din bani publici, al caror cuantum este mai mare de 1050 lei, SE IMPOZITEAZA, suplimentar, cu procentul M. Procentul M se calculeaza din relatia: Ec.(M)= Ec.(Bas.-Boc)- Ec.(O1;90%) sau Ec.(M)=Ec.(25%)+Ec.(5%TVA) – Ec.(O1;90%). 3). Se emite a treia Ordonanta de Urgenta (O3) prin care Legea Nr. 571/2003 (Indemnizatii pentru cresterea copilului), se modifica astfel: a). Procentul de 85%, se reduce la 65%. b). Se stabileste plafonul maxim de 2000 lei sau 2400 lei, realizandu-se un raport de 3,33 sau 4, la 1, intre plafonul maxim si plafonul minim. 4). Se emite a patra Ordonanta de Urgenta (O4), prin care se ABROGA Legea Nr. 341/2004 (privitoare la asa-zisii revolutionari), urmand ca ranitii cu invaliditati confirmate de comisiile medicale, si urmasii celor decedati, sa intre sub protectia legilor generale corespunzatoare, ale Statului roman!
    PS. 1. Prima Ordonanta de Urgenta (O1), isi va inceta existenta la intrarea in vigoare a legilor unice de pensii si salarii din bani publici.
    2. A doua Ordonanta de Urgenta (O2), isi va inceta existenta, atunci cand conditiile economice vor asigura echilibrele economice care au determinat emiterea ei.
    PPS. Ordonantele de mai sus nu pot fi contestate juridic, deoarece impozitarile sunt prerogative ale Executivului. Contestarea politica, a prezentei SOLUTII, ar fi sinucidere pentru orice partid poltic!
    MOTIVARI: Ordonanta (O1) – pentru echitate; Ordonanta (O2) – pentru solidaritate; Ordonanta (O3 – pentru echitate; (O4) – pentru eliminarea unei anomalii ce dureaza de 20 de ani!//

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.