Raportul despre modul în care au intervenit autortățile este de fapt o Notă de câteva pagini. Foarte interesant este faptul că nu este asumată și nu știm cine a participat la întocmirea ei. Știm doar că Oprea i-a dat-o premierului. Nota pare o însăilare, o compilație de informații adunate din presă și din rapoartele ISU, ale Jandarmeriei și ale STS-ului. AvionAsta nu ar fi nimic, însă mai e și plină de greșeli. Potrivit documentului, primul care a aflat de accident este tatăl copilotului. În raport este trecută ora 16,01. De fapt, apelul a avut loc la ora 15,51, susține pilotul Constantin Manolache, șeful Asociației Aviatorilor. El are ora exactă din telefonul lui Răzvan Petrescu, cel care și-a anunțat tatăl că s-a prăbușit cu avionul. La un moment dat, apare că Adrian Iovan a luat legătura cu centrul zonal Cluj. Directorul Romatsa Cluj a explicat că nici nu există un centru acolo. Sunt doar câteva antene, pilotul a vorbit cu Bucureștiul, centrul care acoperă și acea zonă. Este frapant și faptul că singurul vinovat este Romatsa. Niciun cuvânt despre STS, asta în condițiile în care premierul Ponta a anunțat clar că la CSAT va cere demisia generalului Opriș, directorul serviciului. Cel mai grav mi s-a părut că în NOTA încropită sub directa coordonare a vicepremierului/general, la concluzii, nu se arată că operațiunea autorităților a fost un eșec total, în timp ce operațiunea sătenilor a fost o reușită. Supraviețuitorii nu au fost descoperiți nici de tehnica STS-ului sau Romatsa, nici de cei de la ISU sau Jandarmerie, ci de niște oameni inimoși din zonă! Bine că ne-a ferit Dumnezeu și nu a fost un avion de linie. Sătenii nu ar fi putut să care-n spate zeci de pasageri.

sursa foto: alba24.ro

13 thoughts on “Raport încropit”
  1. Nu inteleg de ce se bate atat de mult moneda pe sts… Romatsa trebuia sa trimita datele de localizare ale avionului, Romatsa trebuia sa alerteze autoritatile. Si asta din momentul in care avionul a disparut de pe radar si nu raspundea nimeni pe radio, nu dupa jumatate de ora cand medicul a sunat la 112.

    Daca STS nu administra serviciul 112 nimeni nu aducea in discutie serviciul din simplul motiv ca nu are atributii (cel putin eu nu stiu sa aiba) in acest sens. Aaaa, daca Romatsa spunea ca nu pot localiza epava si se cerea ajutorul baietilor cu ochi albastri, da.

    1. Intrebarea ta e naiva. STS plateste acum polita pentru referendumul de anii trecuti. Nu ca acum ar fi facut treaba. In fond, toti stim ca singurul job al incapabililor de acolo e sa ne asculte telefoanele si sa utilizeze ce au auzit in scop polititic in interesul mafiotilor de la gvernare.

      1. Betivul turmentat, eu nu am spus ca STS are vreo vina, insa e o inadvertenta: premierul cere demisia, in timp ce in nota nu apare nicio greseala a acestui serviciu.

  2. Actiunea localnicilor a fost un succes tocmai pentru ca nu au fost coordonati de incompetentii de la centru. Actiunile lor au fost logice, conform vremii si muntelui, sunt buni cunoscatori ai zonei si au avut ca scop salvarea supravietuitorilor. Atat. De aceea au reusit, si cinste lor!

    Comandorul Iovan a trecut de iarna, gheata pe fuselaj, intuneric, ceata groasa, aterizare fortata, munte, zapada inalta. Au scapat cu totii, ca in final doua vieti sa se piarda din cauza nepasarii si incompetentei autoritatilor.

  3. 1. Mă întreb, şi poate aflaţi dumneavoastră, unde erau şi ce făceau la ora 16.16:26 * următorii:

    – Radu Stroe, Ministrul de Interne
    – Eugen Nicolăescu, Ministrul Sănătăţii
    – Mircea Duşa, Ministrul Apărării Naţionale

    * La ora 16.16:26 Serviciul de Urgenţă a primit un apel, prin Centrul 112 Cluj/Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), de la numărul 0724 *** ***, apelant dr. Radu Zamfir, în care a fost anunţată prăbuşirea unui avion.

    2. Evacuarea avionului prăbuşit – tot cu localnici? Nu ar fi trebuit să vedem acolo procurori iar toată zona să fie protejată de Poliţie sau Armată? Ca şi cum s-ar fi dorit ştergerea urmelor

    3. Prea multe lucruri nu au funcţionat ca să nu+mi dea impresia (deocamdată) a unui accident premeditat.

  4. Se bate moneda pentru ca Ponta are nevoie sa isi puna propriul om pentru alegerile din acest an. STS gestioneaza comunicarea rezultatelor de la sectiile de votare.
    Cu putin ajutor de aici si cu mortii lui Dragnea se poate ajunge lejer la 200% votanti pe liste. Mai lasa timp si baronului de teleorman sa mai respire un pic.

  5. Total pleaca de la organizare, la noi organizarea inseamna ,,am facut tot ce se putea face,, ,acesti domni pusi sa conduca o actiune sunt buimaci habar nu au de unde sa inceapa si unde sa termine, ,singura lor preocupare a fost sa se scuze ca tragedia s-a intamplat in timpul mandatului lor si nicidecum sa se scuze ca au esuat, nu sunt pregatiti pentru astfel de interventii si ca postul ocupat de ei e pe baza de cumetrii si cununii.

  6. Fratilor, nu am ascultat toata telenovela despre accidentul aviatic, dar va spun ce am descoperit eu: daca bagi coordonatele alea „eronate” in casuta de cautare a Google (nu cred sa aiba importanta browserul) iti afiseaza o harta micuta. Dai click pe ea si te redirectioneaza automat catre Google Maps si gata, i-ai gasit. Daca faci asta de pe un smartphone, te duce direct la GM cu posibilitatea de a fi ghidat pas cu pas pana acolo, iar in josul paginii iti da si coordonatele in regim de grade, minute si secunde. Si totul in maximum 2 minute, fara sa am cunostinte de localizare GPS.

    Deci ce fel de IDIOTI si TOTAL DEZINTERESATI au administrat cazul asta?

  7. E clar pentru toti ca autoritatile sunt de vina si trebuie sa plateasca – demitere, penal, etc. Nu vad pe nimeni intreband daca cei care au supravietuit, care au fost mobili, care sunt medici, cat au asteptat au facut tot ce se putea face. Cine a fost pe munte iarna, vara pe ploaie, stie la ce am refer. Astept un interviu sincer din partea copilotului.

  8. Şi nimeni nu-i poate trage la răspundere pentru acesta. Chiar dacă la 15-17 kmest, sud-est de locul unde potrivit coordonatelor publicate de Antena 3, s-a găsit epava avionului BN-2 (marcat printr-o săgeată verde), pe muntele Mare (al treilea vîrf ca înălţime din Carpaţii Occidentali) la 1.828 m altitudine, se află o companie de radiolocaţie, înzestrată cu cel mai modern radar din dotarea armatei române –FPS-117 (pe hartă : pata mai deschisă la culoare deasupra căreia scrie Cluj/Alba ) .

    Mai mult: http://romanian.ruvr.ru/2014_01_23/Accidentul-aviatic-din-Apuseni-Armata-romana-3039/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.