Un zbor cu MiG-ul 21 Lancer

Zborul cu supersonicul este ceva extraordinar. Am făcut cea de-a cincea oră cu Mig 21 Lancer acum două zile. Am zburat la baza 86 Fetești cu cpt.cmdr. Daniel Moise zis Motanu’. La 39 de ani, Dan este unul dintre cei mai experimentați piloți de vânătoare. Normal, zborul cu el a fost o încântare: am fost puțin pe Marea Neagră, am survolat o bucată din Dunăre și am făcut puțină acrobație: tonouri, lupinguri și o trecere la verticală, la 30 de m altitudine, cu 900 km/h. Filmările au fost pentru un reportaj despre ultima suflare a MIG-ului, reportaj pe care-l puteți vedea în Jurnalul din această seară, pe TVR1, de la 19:00. Mulțumesc, Motane pentru senzațiile tari!

 

22 thoughts on “Un zbor cu MiG-ul 21 Lancer

  1. Taraboste

    Adeline, ai sange-n instalatie daca ai curaj sa zbori cu “cosciugul zburator” … Bravo nene. Poate decid astazi Base si Ponta sa cumparam totusi avioane noi, ca n-as vrea sa te pierdem.

    Reply
  2. Fenchea Marius

    Te invidiem cu totii, cred ca este deosebit de frumos si palpitant totodata ca sa zbori cu MIG 21 LanceR.
    Fa si repostajul cu avionul multirol te rugam, poate, poate vom reusi sa ii induplecam ca sa ia un avion nou in cele din urma!
    O sa urmarim reportajul tau!

    Reply
  3. Cristian

    Stiu ca nu este elegant ce spun, dar pur si simplu te invidiez!
    In alta ordine de idei, legat de achizitia avioanelor multirol pentru Fortele Aeriene, poate ar trebui facute ceva presiuni, inclusiv in media, pentru alegerea unor avioane noi, si nu second hand. Totusi suntem prea saraci sa ne permitem lucruri la mana a doua.

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      Cristian, am spus ca f16 e bun, dar F16 nou si cu macar un pic de offset. Se pare insa ca politicienii nu prea ne aud. Sunt multi care sustin varianta avionului nou: jurnalisti, piloti, ingineri. Decizia o iau politicienii.

      Reply
  4. Un tip obisnuit

    Te mai lauzi mult cu ce probe ai trecut tu, cu licenta medicala de zbor si alte avioane???? Nu contribui cu nimic la nimic….Invidie? Nu..Pur si simplu m-am saturat ca nulitatile sa aiba parte de chestii la care altii viseaza o viata.

    Cum naiba ai zburat TU cu MIG-ul? Si a 5-a oara? Si cu restul de avioane? De ce TU? De ce naiba, TU? Ce anume din viata care ai dus-o pina acuma te indreptateste sa fi TU tipul ala? Stii tu cum functioneaza un avion? Un motor cu reactie? Ai tu habar de asta? Ai petrecut tu ani, ANI de viata visind la zbor? Ha? Esti un impostor. Si tu si toti tirlicii aia de piloti militari romani: Motanul, Babanul, Bibanul si restul, care se pensioneaza cu 5000 ron la 35 de ani dupa care mai fac o faculta si cumuleaza pensie + salar + alte rahaturi…si pe care tipi ca mine ii tin in spate…

    M-am saturat…nu puteti macar sa nu mai iesiti asa de in fata? E suficient ca existati…

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      Un tip obisnuit, pentru ca eu cunosc acuzativul si tu nu. “Viata care ai dus-o” :))am mai sarit peste niste “necazuri” gramaticale ca sa nu te fac sa te simti prost. Si apropo de pilotii pe care-i injuri.: tu ai visat iar ei au invatat carte.

      Reply
      1. Un buzoian...

        Nu am putut sa inteleg rautatea tipului obisnuit…am citit articolul…comentariile…chiar m-a depasit rautatea…

        Reply
  5. cristina p.

    Dar militarii din top-ul structurii de aviatie ce spun d-le Petrisor? Au o opinie a lor in virtutea dreptului profesional? Se aude ceva? CAci mai vocali au fost ceilalti cu grade mai mici, respectiv “zburatoarele” cu pricina, cum le spuneam mai ieri …
    cu bine, c.p.

    Reply
  6. dan moise

    tot pentru “Un tip obisnuit”:
    si aia cu ” Si tu si toti tirlicii aia de piloti militari romani: Motanul, Babanul, Bibanul si restul, care se pensioneaza cu 5000 ron la 35 de ani dupa care mai fac o faculta si cumuleaza pensie + salar + alte rahaturi…si pe care tipi ca mine ii tin in spate…” e maxima!
    daca 2% din populatia Romaniei ar gandi ca tine ( retardatule), inseamna ca ar trebui sa ne lasam de meserie…chiar nu ar merita!

    Reply
  7. oli

    daca zici ca noi am modernizat 110 miguri de ce se tot zice ca o sa ajubga la fier vechi, chiar asa de retardati suntem. Moldova isi vinde migurile noi de ce nu le vindem ? Noi le casam, le dezmembram, in ce tara traim?

    Reply
  8. Sorin

    Adelin,ce parere au pilotii nostrii despre Rafale?.
    Pana la urma cand le expira resursa de zbor la MIG-uri?Anul viitor sau in anul 2015?
    Sunt sigur ca pilotii nostrii sunt foarte dezamagiti de optiunea politicienilor nostri.Pacat ca nu s-a cumparat Gripenul NG.

    Reply
  9. Marius Zgureanu

    Va multumesc pentru emisiune domnule Adelin Petrisor, chiar daca nu am avut intotdeauna raspunsurile pe care le asteptam.

    Si trebuie sa apreciem si deschiderea domnului ministru Dobritoiu de a explica fiecare aspect…

    Reply
  10. mkmik

    dle ”un tip obisnuit”….inainte sa aruncati cu vorbe urate in stimatii nostri piloti ,pt care eu am un mare respect..mai intai ganditi-va daca dvs v-ati pune viata in pericol (cum si-o pun dansii )pt a apara aceasta tara.!!!!!!!!!!

    Reply
  11. Cezar

    ‘Un tip obisnuit’ cred ca e invidiosul urechila, ‘Catalian Teatru Tanase!’…..glumind, evident! :)) Lasand gluma laoparte, poate nu ar fi rau sa aduci in discutie pe blog-ul tau ceva elemente/interviuri, legate de IAR 95 si posibilitatea relansarii acestui proiect, poate chiar crearea unuia nou, dupa modelul mult mai interesantului si mai modernului IAR 111 Excelsior.Macar si ca avion complementar la F 35, un fel de catelus pe langa dulau, dar infipt si in numar mare. Chiar sunt curios sa stiu daca autoritatile romane ar lua macar in considerare reluarea unui asemenea proiect, date fiind conditiile din anii nostrii (tehnologice, de parteneriat cu S.U.A si Israel). Ceva pe model Lancer…..avionul nostru, poate o licenta pe un motor al S.U.A, avionica si armamentul lor! Iti propun tie un astfel de subiect pentru ca te stiu foarte interesat de subiectele astea, Lancerul, Soimul s.a.m.d. Cateva articole superbe. Interesant ar fi de stiut si daca INCAS-ul s-ar baga la o asa provocare, daca mai sunt specialisti acolo care sa stie meserie suficienta dupa atia ani de hibernat, multi sunt pensionari e.t.c.!? Plus ca, o eventuale colaborare ARCA – INCAS, pe partea de proiectare, desi benefica, ar fi tare grea dat fiind animozitatile. Eu unul cred, cel putin daca s-ar vrea, s-ar crea ceva destul de reusit! In gandurile mele marete, cand visam frumos, mi-am propus sa trimit cate o scrisoare pe aceasta tema, atat presedentiei, armatei, INCAS-ului cat si ARCA-silor! 🙂 La nivel de cunoastere a minimelor intentii posibile in acest sens. Inainte de a lua decizia de a trimite aceste scrisori, vroiam sa aflu si parerea unor persoane mai in tema, asa cum esti si tu, Adelin! Merci mult, astept macar opinia ta daca nu se poate aprofunda mai mult in acest sens (ceva articole, interviuri legate de subiect). Multumesc mult!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.