Nu sunt fan SUV-uri. În orașul aglomerat, o mașină mare este fix tichie de mărgăritar. Iarna, la drum lung, lucrurile stau însă cu totul altfel.
Pentru deplasarea la Târgu-Mureș, prietenii de la BMW Group mi-au dat un X 3 2.0 diesel. Am avut mașina 5 zile și am făcut cam 800 de km. La început, m-am temut că motorul de 2 litri și 184 de cai este totuși cam mic pentru o mașină de 1,8 tone. N-a fost așa. Chiar și pe setarea ” comfort”, X-ul se înfige binișor când calci accelerația. Cred că secretul agilității este de fapt cutia automată cu 8 viteze. Bordul arată mai bine ca la vechiul X 3, însă trebuie să cheltuiești muuult pe opționale pentru ca interiorul să fie frumos. Mașina de test costă în jur de 55-60.000 de euro. Are cam tot, mai puțin Head-up display, avertizare la părăsirea benzii și pilot automat cu funcție de frânare. La volanul X-ului chiar și oribilele drumuri din România par digerabile. Nu am prins vreme rea. Șoseua era doar udă. Xdrive-ul te ajută mult, cu condiția să ai ceva minte și să nu te crezi pe circuit. Cine are bani, poate cumpăra cu încredere.
Nu va fi dezamăgit.
Mulțumesc, Alex!