Asta e exclamat Smaranda când a coborât în garaj și a văzut BMW-ul I8 cu ușile deschise. După ce a și mers cu ea, din zece în zece minute, aducea vorba de „mașina avion”. Da, i8 este o mașină care impresionează pe oricine, indiferent câte știe despre industria auto, tehnologie. Forma este desprinsă din filmele S.F., iar spatele pur și simplu te lasă fără respirație. Mașina nu are eleron obișnuit, iar nemții au sculptat efectiv părțile laterale pentru a spori apăsarea aerodinamică. Ușile fluture și pragul foarte înalt cer ceva condiție fizică șoferului și pasagerului. Dacă ai burtă, mai bine mergi pe X5, X6, Range Rover sau ML. Locurile din spate sunt doar pentru cei mai mici de 1,60 m. Smaranda a stat foarte confortabil și a fost plăcut impresionată de centurile albastre. Scaunele scoică te îmbracă efectiv și sunt foarte comode. Bordul este orientat spre șofer. Ceasurile proiectate pe un ecran generos își schimbă culoarea în funcție de setare: comfort, eco, e-drive sau sport.
I-am găsit o singură hibă interiorului: schimbătorul de viteze arată fix ca cel de la seria 3. Nu știu dacă nemții au făcut asta din motive de costuri, însă i8 merita ceva mai mult. Mașina este un hibrid: are un motor electric (puntea față) și unul termic (puntea spate, 1,5 l, 231 cp!). Cu bateriile încărcate, poate rula 37 de km exclusiv electric, cu viteze ce nu depășesc 120 de km/h. În modul sport, beneficiezi de cei 362 de cai și poți atinge suta în 4,4 secunde.
E foarte interesant ca nu poti vedea motoarele. Capota se deschide doar în service. Tu ai la dispoziție un capac, lângă parbriz, pentru lichid de curățat și mai poți umbla la micul portbagaj din spate (au încăput un mic trepied și un rucsac foto). În ciuda bateriilor grele, mașina are sub 1500 de kg pentru că are foarte multă fibră de carbon. Cum se conduce? Super, așa cum se conduc toate mașinile BMW. Direcția este foarte precisă și I8 se lipește practic de șosea, un lucru nu tocmai bun pe la noi, unde gropile îți pot muta rinchii. Dacă nu vreți să atrageți atenția, nu cumpărați așa ceva. Veți fi fotografiați și filmați la fiecare colț de stradă.
Tocmai pentru a scăpa de curioși, împreună cu prietenul Dan Gecui, am fotografiat mașina la miezul nopții. Ghici ce? Nu am scăpat. Pentru a face fotografii, niște tineri au blocat o bandă de circulație. Mai multe mașini se aliniaseră în spatele autoturismului tinerilor, însă nimeni nu claxona.
În afara Bucureștiului am mers câteva sute de km. Am primit și flash-uri „ca să mă mișc draq mai repede”. Eram pe centura Ploieștiului și aveam 95 de km/h. Șoferul unei Octavia cu geamuri negre și cu ditamai antena se grăbea și nu a avut răbdare să termin și eu o depășire. În rest, ce să zic? Dacă vă e teamă să nu fiți deocheați, purtați măcar chiloți roșii. Vor fi destui care se vor uita lung după voi și vă vor invidia. 🙂
P.S. Nu spargeți pușculițele. În România încă nu se vând i-uri. Nu avem un dealer licențiat de BMW să întrețină și să repare asemenea minunații. Probabil se va întâmpla și asta în viitor.
sursa foto: Dan Gecui / Adelin Petrișor
@Adelin, ador sarabanda asta de articole întru slăvirea BMW-ului. Îmi aduc aminte cu emoție de vremurile de dinainte de 89 când celebra Automobilul iși umplea paginile cu recenzii tehnice la Ferrari, Mercedes sau Cadillac. Doar mașini care circulau în draci pe șoselele patriei!