Timp de aproape 8 ani am colaborat cu BMW Group România. Am condus absolut toate mașinile mărcii bavareze, plecând de la seria 1 și MINI hatch și ajungând la puternicele M-uri și futuristele i3 și i8. Anul acesta, am zis că a venit vremea să-mi cumpăr și eu o mașină. La un moment dat, inclusiv după consultări cu Smaranda, fiica mea, au rămas pe lista scurtă două mașini care împart aceeași platformă: BMW X1 și MINI Cooper Clubman.
Ambele mașini abia fuseseră împrospătate și urmau să vină cu un facelift: X 1 cu faruri și grilă mai agresive, iar Clubman cu mici retușuri, culori noi și stopuri Union Jack. Am crezut că alegerea va fi ușoară. X1 părea varianta câștigătoare, inclusiv în ideea că se va revinde ușor. Dar ce să vezi?
Chiar nu am putut să trec peste faptul că MINI Clubmanul se conduce ca un cart, arată ca un break mai mic și da, nu-l vezi pe toate drumurile. Așa că am mers la Automobile Bavaria și am lansat comanda pentru un F54 cu facelift. Am ales un Cooper, nu un Cooper S, asta ca să mă pot juca mai mult cu dotările interioare. Am bifat pachet Wired, cu navigație mare de 8,8 țoli, MINI Connected, farurile cu led, care aduc și frumoasele stopuri Union Jack, keyless, pachet Excitement, jante de 17.
La culoare a fost mai complicat. Voiam un albastru deschis, care însă nu mai era în ofertă. Smaranda a fost cea care a ales gri Moonwalk. Eu am zis acoperiș, oglinzi și jante negre. Și așa a fost. După vreo 2 luni și jumătate de așteptare, prin octombrie, Clubmanul – dacă nu mă înșel primul cu facelift adus de MINI România- mă aștepta în fața showroomului din Băneasa. M-am bucurat ca un copil atunci când am primit cheia, însă m-am bucurat și mai tare atunci când am dat prima tură.
Da, nu-mi pare deloc rău că am ales cu inima și nu cu mintea. Cu siguranță unul dintre voi va cumpăra Clubmanul peste 3-4 ani și nu voi regreta niciun moment că nu am ales ceva mai puțin nișat. Siiigur! 🙂