În cei 8 ani de colaborare cu BMW Group România am condus Mini Countryman o singură dată. Am experimentat aproape tot din ambele game, inclusiv vârfurile: M-uri, I-uri, JCW-uri. Nu știu de ce, însă cu cel mai mare MINI nu prea m-am întâlnit. Prietenii de la Automobile Bavaria au vrut să schimbe asta și mi-au oferit o nouă ocazie.
Am avut un Mini Countryman Cooper S All4 vreo 3 zile și am făcut în jur de 500 de km. Am condus mașina și în traficul din capitală, dar și la drum lung. Countryman este clar confortabil și spațios. Motorul pe benzină de 2 litri este, așa cum știam, foarte bun și, atunci când accelerezi, sună într-un mare fel. Ca să-l simțiți și mai vioi, nu comandați tracțiunea integrală decât dacă aveți cu adevărat mare nevoie de ea. Direcția este foarte precisă, iar interiorul este 100% Mini. Ceasurile de bord, navigația și butoanele împrumutate din aviație sunt exact ca la hatch. Diferite sunt doar gurile ventilației.
Este clar că cine alege Countryman vrea mai mult spațiu. Și chiar are parte de mult. În spate pot sta lejer doi adulți înalți, iar portbagajul are 450 de litri sau aproape 1400, cu bancheta rabatată.
Una peste alta, Countryman este o mașină interesantă, plăcută și încăpătoare. Dacă vreți totuși mai mult ADN MINI, cu doar o idee mai puțin loc, alegeți Clubman, așa cum am făcut eu. Dacă nu vă interesează spațiul și vreți doar un adevărat cart, alegeți hatch-ul și o să zâmbiți tot timpul la volan. 🙂