Românul și Bayerische Motoren Werke

În România, mărcile premium, mai ales BMW și Audi, nu au avut o imagine prea bună. Legenda urbană spunea că trebuie să ai lanț de aur și trening lucios ca să poți deveni proprietarul unei limuzine germane. Oricum, piața noastră este… atipică. BMW touringÎn Germania, de exemplu, nu prea vezi un seria 7 având la volan proprietarul. Nu, omul stă acolo unde este cel mai bine într-o astfel de mașină, în spate. La noi, “nea Gigi” conduce Maybach-ul, în timp ce bădigardul (străjerul) mănâncă șaorma pe scaunul din dreapta. În urmă cu ceva ani, nu puține au fost cazurile în care diverși români și-au cumpărat mașini premium cu banii-n sacoșă. Criza a mai schimbat puțin lucrurile. Profilul cumpărătorului român de BMW pare să se fi schimbat într-o oarecare măsură. Anul trecut, trei din patru clienţi BMW au luat automobilul în leasing, faţă de unul din doi în 2009. Culorile cele mai comandate sunt în continuare negru, alb si gri. A crescut însă apetitul românului pentru gadgeturi, deși aceste opționale sunt scumpe. De exemplu, 5% dintre clienți au ales head-up display-ul, proiectarea vitezei și hărților direct pe parbriz, în timp ce 10% dintre mașinile vândute anul trecut au avut o aplicație de conectare la internet. În materie de motorizări, 90% dintre cumpărători merg în continuare pe diesel. A crescut semnificativ numărul celor care aleg xdrive-ul. În 2012, 3 din 4 mașini vândute au avut tracțiune integrală. Potrivit BMW Group, au început să se ceară break-urile, lucru aproape de neconceput în urmă cu câțiva ani. Anul trecut au fost comandate 59 Seria 3 și Seria 5 Touring, faţă de numai 8 în anul precedent. Eu cred că românul începe să-și aleagă mașina și în funcție de nevoile familiei și nu doar în funcție de…fițe. Cine a spus că luxul se vinde bine-n criză nu a greșit. În 2012, în România, BMW a vândut 2161 mașini (o creștere de aproape 7% față de 2011).  Pentru pasionații sporturilor auto: s-au livrat și 8 M-uri, din care 7 au fost M5. Cum era replica lui Mel Brooks în History of the World? It’s good to be The King…

sursa foto: bmw.ro

3 thoughts on “Românul și Bayerische Motoren Werke

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.