O tură pe Transalpina

Am zis să profit de ultimele zile de concediu și să dau o fugă cu motocicleta pe cele mai cunoscute drumuri din România: Transfăgărășan și Transalpina. Prietenii de la BMW Motorrad mi-au dat în test o motocicletă despre care citisem multe lucruri bune: S1000XR. Cristi Drăgan de la Moto-Hub mi-a predat motorul și mi-a făcut o scurtă prezentare. E un amestec frumos de adventure și sport, cu un motor puternic și multă electronică.

BMW S1000XR pe Transalpina

Am plecat la drum în timpul săptămânii ca să evit aglomerația de pe drumurile puține și proaste ale patriei. Am făcut echipă cu un amic cu un 1250 GS. Am zis să plecăm joi din București, să facem Transfăgărășanul și să ne oprim seara la Sibiu. A doua zi voiam să facem Transalpina și să plecăm spre București. Toate bune și frumoase, doar că un cod portocaliu de vreme rea ne-a făcut să renunțăm la Transfăgărășan și să o luam pe Valea Oltului. Ca să trecem de semafoarele montate din cauza unor lucrări, chiar și cu motoarele am avut nevoie de vreo 45 de minute. Am depășit unde am putut, fără să trecem peste linia continuă. În prima zi, am făcut deci 284 de km și am fost plouați vreo 2 ore.

Blocați pe Valea Oltului

A doua zi am plecat la drum pe la ora 10. Am luat-o spre Transalpina prin Mărginimea Sibiului. Drumul este foarte frumos, virajat și a fost refăcut recent. Spre deosebire de prima zi, vremea a fost frumoasă, cu mult soare. Sus la 2000 de metri temperatura a fost de 15 grade Celsius. Drumul nu a fost foarte aglomerat, însă nici pustiu. Am făcut 2-3 opriri scurte, inclusiv pentru a ne juca cu deja cunoscuții măgăruși de pe creastă. Am oprit la Novaci, unde am mâncat și am tăiat-o spre casă pe ruta Horezu, Râmnicu Vâlcea, Pitești, București. Am fost șocat de aglomerația de pe celălalt sens. Era vineri seara și practic mașinile circulau bară la bară de pe ultimii kilometri ai A1 și până aproape de Râmnicu Vâlcea. Noi am mai făcut 2 pauze scurte pentru benzină, cafea și apă. Am ajuns în parcarea Moto Hub în jurul orei 21. Am adunat în acea zi 427 de km cu XR-ul.

Poiana Sibiului

Ce aș putea spune despre BMW S1000XR după ce am parcurs cu ea doar puțin peste 700 de km? E o motocicletă frumoasă și foarte bună pentru drum lung. Motorul cu 4 cilindri în linie împrumutat de la sportiva mărcii te face să zâmbești muult. ASC-ul, DTC-ul, ABS-ul Pro și alte acronime de acest gen te ajută mult, inclusiv dacă mai frânezi aiurea prin vreo curbă în care ai intrat prea tare. Cred că XR-ul este pentru băieții care se dădeau cu RR, GSXR, au îmbătrânit puțin și vor să se cumințească, dar nu chiar de tot. Am citit că generația anterioară vibra puternic și mulți jurnaliști moto laudă producătorul pentru că reușit acum să îmbunătățească situația. Nu știu cum a fost înainte, dar și acum undeva până-n 5-6000 de turații simți vibrații în ghidon. Nu e ceva dramatic însă. Prețul motocicletei pleacă de la aproape 17000 de euro și poate să tot urce. Motorul testat a costat puțin peste 19000. E mult, e puțin? Depinde de mărimea contului la care te raportezi… 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.